• Äldre 24 Oct 14:38
    15789 visningar
    6 svar
    6
    15789

    Omega 3 PlusEpa eller Eye q?

    Jag vet att det är många som har provat dessa omega 3 syror. men undrar hur har ni upplevt resultatet? även om ni har tips om andra bra billiga märke blir bra. vilka är lättare för barn att svälja eller tugga. frågade på apoteket på nätet men de hade inte så bra info. smaken m.m. tack på för hand.

  • Svar på tråden Omega 3 PlusEpa eller Eye q?
  • Äldre 24 Oct 16:39
    #1

    Vår läkare på habiliteringen sa att Eye-q är att föredra eftersom dessa har varit med i olika studier som visar bra resultat, så vi ger den till vår son med autism, ADHD och lindrig utv.störning.

  • Äldre 24 Oct 20:25
    #2

    ok tack för din svar. men jag läste att folk som använde plusepa hade fått bättre resultat och att den innehåller ganska mycket epa som är bra för koncentration. Men alla inlägg som jag läste på var ganska gamla från 2012-2014, och därför tänker kolla hur folk tycker nu efter att de har använd ett tag.

  • tvilli­ngmamm­aVastm­anland
    Äldre 31 Oct 10:30
    #3
    star67 skrev 2017-10-24 20:25:23 följande:

    ok tack för din svar. men jag läste att folk som använde plusepa hade fått bättre resultat och att den innehåller ganska mycket epa som är bra för koncentration. Men alla inlägg som jag läste på var ganska gamla från 2012-2014, och därför tänker kolla hur folk tycker nu efter att de har använd ett tag.


    Vi äter eye q eftersom det finns mest studier på den.
  • tvilli­ngmamm­aVastm­anland
    Äldre 31 Oct 10:33
    #4
    star67 skrev 2017-10-24 14:38:32 följande:

    Jag vet att det är många som har provat dessa omega 3 syror. men undrar hur har ni upplevt resultatet? även om ni har tips om andra bra billiga märke blir bra. vilka är lättare för barn att svälja eller tugga. frågade på apoteket på nätet men de hade inte så bra info. smaken m.m. tack på för hand.


    Eye q köper vi i flytande form och ger en tesked om dagen kan blandas i filen tex.

    Ett svenskt lite billigare bra val är Eskimo kids, finns flytande med tutti frutti smak.
  • tvilli­ngmamm­aVastm­anland
    Äldre 29 Nov 10:54
    #5

    Jag har provat både Eye Q och Eskimo kids och tycker båda fungerar lika bra, märker i alla fall ingen skillnad. MorEpa är koncentrerad och jag vill ha en mer naturlig produkt, men har också hört att många gillar den.

    Kan berättade att jag inte gett fiskolja nu på hela hösten i ungefär 7 veckor har min son varit utan fiskolja. Istället har vi varit noga med att äta fisk 3 gånger i veckan, lax en gång och vit fisk två gånger. Jag tänkte att det skulle fungera nu när han är 14 år. Sen fick jag plötsligt ett mail om att skolan skulle starta en läs och skrivsvårighetsutredning på min son. Tyckte, det var konstigt, ingen har sagt något om detta tidigare och han går i åttan. Jag tittade på texterna och blev förvånad över hur konstiga och osammanhängande de var, satt och jobbade med honom för att hjälpa honom. Upptäckte då att han inte kunde sitta stilla, inte kunde koncentrera sig, stampade med foten, skakade på kroppen då och då, fingrade med grejer hela tiden.
    Då kom jag på att han har ju inte fått någon fiskolja och nästa dag sprang jag och köpte Eye Q och gav honom dubbel dos ett par dagar. Nu tre veckor senare är han märkbart lugnare.

    Otroligt att det fungerar så bra. Lite jobbigt bara , måste han äta EyeQ livet ut?

    Någon annan som har liknande berättelser?

  • Äldre 12 Apr 07:02
    #6
    +1

    Omega 3 - http://weightworld.se Jag har mottagit bestäIIningen och den kom i tid och pillerna fungerar jättebra.

Svar på tråden Omega 3 PlusEpa eller Eye q?