• Ullabellasekreterare

Aktivitetsrapportera arbetsförmedlingen, hjälp

Är det någon som är duktig på aktivitetsrapportering hos arb. förmedlingen?

Jag har missat att göra en månads aktivitetsrapportering, och nu går det inte att skicka in för förra månaden? Eftersom denna månad inte ska lämnas in än..

Har fått ett brev hem ang att det är försenat men hur gör jag nu? 

Amen DURÅ
  • Svar på tråden Aktivitetsrapportera arbetsförmedlingen, hjälp
  • Ullabellasekreterare
    Tofflans skrev 2017-10-24 16:45:18 följande:

Har du a-kassa eller akt.stöd  blir det problem. Hur kan du missa nåt så viktigt?

Nu var det ju inte det jag frågade om? 

Amen DURÅ
  • Aniiee

Om du missade förra månaden så är du kanske avstängd? Prata med arbetsförmedlingen.

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Ullabellasekreterare
    Aniiee skrev 2017-10-24 16:51:15 följande:

Om du missade förra månaden så är du kanske avstängd? Prata med arbetsförmedlingen.

Näe, jag har fått en dags ersättning dragen för att jag lämnat in sent,, står i brevet jag fick-. 

Men det är hur jag gör nu jag funderar över. Man ska egentligen lämna in mellan den första och fjortonde så det går inte att skicka in rapport just nu, vad jag hittar iaf. Men jag vill ju lämna in den försenade så snart som möjligt.  

Amen DURÅ
  • xxMollyxx

Det är för sent, du kan inte aktivitetsrapporterna för den månaden när sista dagen (14:e) har passerat.

• Aniiee
    Ullabellasekreterare skrev 2017-10-24 16:57:26 följande:

Näe, jag har fått en dags ersättning dragen för att jag lämnat in sent,, står i brevet jag fick-. 

Men det är hur jag gör nu jag funderar över. Man ska egentligen lämna in mellan den första och fjortonde så det går inte att skicka in rapport just nu, vad jag hittar iaf. Men jag vill ju lämna in den försenade så snart som möjligt.  

Då väntar du till nästa inlämningsperiod och fyller i även de dagar som du inte kan lämna just nu. Det går utmärkt, och du får dessa dagar retroaktivt.

Om det här gör att du inte kan betala räkningar eller så är det enda du kan göra ringa runt och be att få skjuta upp dem. Om du inte har pengar till mat så gå till soc och hävda nöd, eller vänd dig till kyrkan.
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • xxMollyxx

Du menar väl aktivitetsrapport där du skriver upp sökta jobb mm? Den kan du inte lämna in i efterhand som någon skrev utan det är för sent. Den indragna ersättningsdagen är en sanktion för att du inte har rapporterat i tid så de pengarna kan du inte få igen. Glömmer du igen blir det en något större sanktion nästa gång.

Om det är någon information som du gärna vill att din arbetsförmedlare ska se så ta kontakt med honom/henne på annat sätt, skicka ett mail kanske? Eller berätta om 2 månader i nästa rapport (Men sanktionen gäller ändå).

Svar på tråden Aktivitetsrapportera arbetsförmedlingen, hjälp