• missme85

Huvudvärk som inte släpper

En tryckande huvudvärk som gör ont vid rörelser.

Den sitter där sen igår morse och jag har tagit alvedon men hjälper inte och druckit vatten.

I natten till igår fick jag ont i ögat, kändes som något sprack när jag sov och dagen efter kom huvudvärk.

Migrän är det inte tror jag,

Borde man söka vård eller är det normalt? Har även varit frusen och trött så sov med full mundering av polo tröja och mjukisar ovh strumpor,

• Svar på tråden Huvudvärk som inte släpper
  • EpicNurse

Är du nackstel? Isåfall kan det vara hjärnhinneinflammation. Men migrän låter troligare.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • missme85
    EpicNurse skrev 2017-10-24 17:53:29 följande:

Är du nackstel? Isåfall kan det vara hjärnhinneinflammation. Men migrän låter troligare.

Jag har bara värk i nacken. Vet inte om det är stelhet.
  • EpicNurse

Kan du ta hakan mot bröstet?

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Annelie 76

Jag har ofta spänningshuvudvärk. Kommer från nacken och ligger som ett band över pannan och när det är som värst känns det som att huvudet ska spricka.

Det som oftast hjälper att åtminstone lindra är en Treo (eller motsvarande, acetylsalicylsyra och koffein) samt två Alvedon. Inget annat receptfritt hjälper.

• Cherry on top

Kan också vara Hortons huvudvärk (cluster headaches/suicide headaches), fast det hoppas jag inte att det är.

Usch det är jobbigt med huvudvärk, hoppas det går över snart!

Har du provat några andra värktabletter? Diklofenak, treo m.m? Eller ta panodil tillsammans med ipren.

Jag brukar också smörja längs nacken där det gör ont med Voltaren eller liknande, masserar lite.

• missme85
    EpicNurse skrev 2017-10-24 18:05:59 följande:

Kan du ta hakan mot bröstet?

Haha min haka är i vägen men annars går det ;). Jo men spänner i nacken
  • missme85
    Annelie 76 skrev 2017-10-24 19:12:27 följande:

Jag har ofta spänningshuvudvärk. Kommer från nacken och ligger som ett band över pannan och när det är som värst känns det som att huvudet ska spricka.

Det som oftast hjälper att åtminstone lindra är en Treo (eller motsvarande, acetylsalicylsyra och koffein) samt två Alvedon. Inget annat receptfritt hjälper.

Usch vad jobbigt för dig. Jag brukar också ha men 3:e dagen nu men huvudvärk. Har tagit de starkaste alvedonen men hjälper inte. Får prova Treo
  • missme85
    Cherry on top skrev 2017-10-25 01:31:43 följande:

Du kanske håller på att bli sjuk, influensa?

Jag känner mig inte sjuk, är inne på tredje dagen med huvudvärk nu. Alvedon hjälper inget
Svar på tråden Huvudvärk som inte släpper