Tidiga syntom?
Hur tidigt fick ni symtom på graviditeten och vilka symtom var det?
Hur tidigt fick ni symtom på graviditeten och vilka symtom var det?
Illamående 7-8 dagar efter äl.
Ömma bröstvårtor ( extremt ömma) 11 dagar efter äl.
Ökad kissnödighet och dålig hy 10-11 dagar efter äl.
Typ så :)
Molande värk i buken och svanken som startade 5 dagar efter ägglossning. 1 vecka efter ägglossning började det kännas som mensvärk i en lindrigare och mysigare form (brukar få jätteont vid mens annars).
Och humörsvängningar 1 vecka efter! Blev superarg på maken en tidig morgon över någonting som han sa. Slängde igen dörren hårt och när jag var på jobbet var jag en riktig surpuppa och sms:ade maken att han ska be om ursäkt. Han visste inte ens vad han hade gjort.
Kissnödig. Väldigt ofta. Upp minst 3 ggr per natt.
Hungrig! Också 1 vecka efter äl. "Vill äta allt nu på en gång!". Fick nå konstiga cravings efter asiatiskt mat och åt på restaurang 5 gånger på en vecka.. Drömde om deras dumplings.
Uppblåst. Inte gasig, men bara uppblåst över magen.
Ömma bröst. Speciellt på sidorna! Fick köpa en ny bh som var mjukare.
Idag är jag i v.6 och känner fortfarande exakt samma symptom förutom att "mensvärken" har övergått till lindrigare form av ömhet. Molande tryck ungefär. Är också otroligt lättväckt. Kissar fortfarande som en dåre..
Molande värk i buken och svanken som startade 5 dagar efter ägglossning. 1 vecka efter ägglossning började det kännas som mensvärk i en lindrigare och mysigare form (brukar få jätteont vid mens annars).
Och humörsvängningar 1 vecka efter! Blev superarg på maken en tidig morgon över någonting som han sa. Slängde igen dörren hårt och när jag var på jobbet var jag en riktig surpuppa och sms:ade maken att han ska be om ursäkt. Han visste inte ens vad han hade gjort.
Kissnödig. Väldigt ofta. Upp minst 3 ggr per natt.
Hungrig! Också 1 vecka efter äl. "Vill äta allt nu på en gång!". Fick nå konstiga cravings efter asiatiskt mat och åt på restaurang 5 gånger på en vecka.. Drömde om deras dumplings.
Uppblåst. Inte gasig, men bara uppblåst över magen.
Ömma bröst. Speciellt på sidorna! Fick köpa en ny bh som var mjukare.
Idag är jag i v.6 och känner fortfarande exakt samma symptom förutom att "mensvärken" har övergått till lindrigare form av ömhet. Molande tryck ungefär. Är också otroligt lättväckt. Kissar fortfarande som en dåre..
plussade för 4 dagar sen. hade massa symptom.
ömma bröst
molvärk
ont i ryggen
kissnödig
törstig 24/7
En dryg vecka innan beräknad mens: ömma bröst och trött, luktade annorlunda (eller så var jag doftkänslig), vid andra graviditeten även foglossning
Jag känner en som upptäckte graviditeten genom doftkänslighet. Mensen var inte sen än men hon klagade så mkt över dålig lukt att en kompis frågade om hon var gravid. Hon testade och jo, det var hon ju.
Ja just det, lättrörd var jag också. Och sen svällde magen upp.