• mickaa

3månader kolik hjälp!

Våran dotter är nu 3 månader o koliken verkar ha gett med sig. Magen bråkar ännu men betydligt bättre än innan. Jag undrar hur se såg ut för er med bebisar med kolik när de blev bätte? Just nu skriker hon endast när man ska söva henne, ovs natt eller dag. Hon gallskriker o blir as sur fast hon är svintrött. Kan ännu inte sova själv utan sover i min famn varje gg hon sover. Är detta oxå en del av kolikfasen? Jag vågar ännu inte ta ut henne i varken vagn el bil, är helt isolerad, åker vi iväg skriker hon eftersom hon inte kan sövas som hon brukar. Dammsugare plus pilatesboll var de enda som funkade under de värsta perioderna o har cäl nu blivit van med de. Men de får bli ett senare bekymmer. Vi har.gjort allt som finns, även dicykloverinhydrid utan effekt. När blir det egentligen.bra?

• Svar på tråden 3månader kolik hjälp!
  • Tyra1

Vet att detta kan låta som en väldigt dramatisk & hemskt metod men jag har sett mycket på tex youtube om liknande problem du verkar ha med ditt barn där det hjälpt när dom gått till en kiropraktor för att se om det är något som besvärar barnet inifrån. Dom är såklart mer försiktiga vad gäller barn så det är inte lika brutalt som det låter. Du kan söka på det själv :) hoppas det blir bättre för er i framtiden & lycka till, kram!

• Snuttis2

Tycker att hon låter som ett väldigt typiskt kolik barn, o fullt normalt utifrån det du beskriver . Har en son utan kolik men med stökig mage o ex hans sömn o sov vanor är likadana! Har varit MKt hemma med honom o burit burit burit då han Blivit ledsen om jag lagt ner eller lämnat bort. Detta är fullt normalt men tyvärr inget som många pratar om, kanske beror på att det jobbiga förträngs senare?

Det är skit jobbigt men blir bättre jag lovar. Många barn har stort behov av närhet o stark anknytning särskilt om de också har ont , ge henne det hon behöver nu så kommer hon bli trygg o sakta släppa behovet av dig o era rutiner så småningom...

Kolik brukar ju tona ut o försvinna efter 3-6 mån..,

Kan du låna eller köpa en sele så du kan bära henne nära? Det gjorde jag mkt först inne o nu ute. Då får hon närheten o slipper ligga ner, min pojke har vägrat att ligga ner någonstans tidigare troligtvis för att magen känts av mer då!

Antar att ni i övrigt fått alla kolikråd med pysventiler minifom magmassage osv?

När de är små ska man ju vara försiktig med allmänna miljöer typ gå stan osv o nu drar ju rs säsongen igång. Men har du familj o vänner nära så börja träna o boka något besök i veckan o träna. Åk när hon skriker minst ex efter mat? O låt henne sedan sova i knät när du är borta på besöket? Jag åkte mellan hemnet o min mamma o syrran när vi började ge oss ut. Då fick jag testa o träna packning, resande, rutiner utan att bli stresssad. Skrek han så skrek han o min familj la ju ingen värdering i det utan fixade fika.

Har du bra stöttning i din partner?

Våra familjer kom förbi någon dag i veckan också för att ge mig lite socialt umgänge , vi var tydliga med att sonen inte var redo att bli överlämnad så istället servade de mig med fika, mat, en tvätt maskin o skvaller allt för att underlätta läget !!

Svar på tråden 3månader kolik hjälp!