• prinsessanlena

Han är mer kär i mig än jag i honom.

Behöver lite råd här nu. Min kille och jag har setts i några månader nu (under året) och allting är perfekt. Han är en fantastisk kille, vi har roligt ihop och han stöttar mig genom allt jag gör. Han är en romantiker i klass med dem på filmerna. Är jag sjuk skickar han blommor, han lagar middag åt mig och han tar hand om mig på alla vis. En drömkille. 

Eftersom att vi båda är familjeorienterade så har vi redan pratat igenom vart vi vill i livet vad gäller äktenskap och barn och så. Vi är på samma plan på allting. Sexuellt är allting ok också, vi gillar samma saker. Han kanske inte gör mig kåtast i världen, men det funkar och vi har bra kommunikation. 

Saken är bara den att... Han har mig på något av en piedestal och älskar mig så mycket. Jag älskar honom såklart, men... bara inte lika mycket. Vad gör jag? Saknar vi passion? Är det fel att välja stabilitet framför passion? Borde jag göra slut?

Fråga gärna om jag är otydlig!  

• Svar på tråden Han är mer kär i mig än jag i honom.
  • Anonym (En till)

Hej, 

Inser att tråden är gammal men jag är i liknande situation. 
    Undrar om fler känner igen sig och hur man borde tänka?
    Och om du TS ännu är kvar, hur gick det sen? Vad gjorde du?
    Glad

• Anonym
    prinsessanlena skrev 2017-10-25 22:08:25 följande:
    Han är mer kär i mig än jag i honom.

Behöver lite råd här nu. Min kille och jag har setts i några månader nu (under året) och allting är perfekt. Han är en fantastisk kille, vi har roligt ihop och han stöttar mig genom allt jag gör. Han är en romantiker i klass med dem på filmerna. Är jag sjuk skickar han blommor, han lagar middag åt mig och han tar hand om mig på alla vis. En drömkille. 

Eftersom att vi båda är familjeorienterade så har vi redan pratat igenom vart vi vill i livet vad gäller äktenskap och barn och så. Vi är på samma plan på allting. Sexuellt är allting ok också, vi gillar samma saker. Han kanske inte gör mig kåtast i världen, men det funkar och vi har bra kommunikation. 

Saken är bara den att... Han har mig på något av en piedestal och älskar mig så mycket. Jag älskar honom såklart, men... bara inte lika mycket. Vad gör jag? Saknar vi passion? Är det fel att välja stabilitet framför passion? Borde jag göra slut?

Fråga gärna om jag är otydlig!  

Anonym (En till) skrev 2025-07-10 18:16:04 följande:

Hej, 

Inser att tråden är gammal men jag är i liknande situation. 
    Undrar om fler känner igen sig och hur man borde tänka?
    Och om du TS ännu är kvar, hur gick det sen? Vad gjorde du?
    Glad

Älska är ett så felanvänt ord. Älskar man någon skriver man inre en tråd som denna.
Svar på tråden Han är mer kär i mig än jag i honom.