• Anonym (Mia)

Ni som provat Kry, Min Doktor etc.

Som rubriken lyder, ni som testat dessa digitala vårdcentraler, vad tyckte ni? Jag funderar på att prova för att slippa ta med mig mina tvillingar till vårdcentralen där det florerar så mycket förkylningar o skit nu.

• Svar på tråden Ni som provat Kry, Min Doktor etc.
  • Anonym (K)

Jag har använt Min Doktor två gånger när vi var utomlands. En gång till min då 3,5-åring som fick extremt stora myggbett och en gång till mig själv när jag fick utslag. I båda fallen var det väldigt smidigt, jag beskrev symtom och skickade in bilder vilket räckte för att få medicin utskrivet. Det kanske är svårare om man misstänker t ex halsfluss och läkaren vill titta i halsen och/eller ta prover. Då vet jag inte hur det går till.

• Anonym (Testa)

Jag tycker det har funkat rätt bra. Testa! Du kan ju alltid söka vanlig vårdcentral efter om du inte är nöjd.

• Anonym (Kry)

Testat kry när sonen hade utslag och blåsor över stora delar av kroppen. Höstblåsor. Fick en kräm utskriven. Funkat bra tycker jag. Ist för att sitta i evigheter på Vc.

• Anonym (Mia)

Tack för era svar :) Vet ni hur det funkar om jag skickar in ett ärende men de bedömer att jag behöver gå till "vanliga" vårdcentralen istället, blir man ändå debiterad?

• Anonym (Jo)
    Anonym (Mia) skrev 2017-10-26 15:19:43 följande:

Tack för era svar :) Vet ni hur det funkar om jag skickar in ett ärende men de bedömer att jag behöver gå till "vanliga" vårdcentralen istället, blir man ändå debiterad?

Troligen, du tar ju ändå upp någons tid. 

Jag svarar dock utan att veta. Jag har inte varit med om det.
  • Anonym (saga)

Jag har provat två gånger. En gång fick jag antibiotika för öroninflammation och den andra gången för ett infekterat sår. Smidigt och snabbt. Dock kanske det är lite grundligare utredning på en riktig vårdcentral, men jag tycker det är bra att använda onlinevarianten när jag vet vad som är fel själv och vad jag behöver för att åtgärda det. 

• fluu

Jag har använt mindoktor en gång när jag hade halsfluss. Jag har ofta halsfluss och känner igen symptomen. Jag fick svar snabbt och egentligen ville de skicka mig på provtagning, men det var stängt så de litade på mina symptom, min temp och på bilder jag skickade. Trevligt bemötande och jag hade antibiotika inom två timmar. Men jag hade inte använt en sådan tjänst om det gällt något allvarligt eller mer diffust.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Ni som provat Kry, Min Doktor etc.