erikaABC skrev 2017-10-26 18:56:58 följande:
Innebrännare?
Sådana finnar som inte går att klämma, som bara blir bulor som gör ont och tar en oändlighet att försvinna.
Tihi skrev 2017-10-26 22:31:02 följande:
TBS har äntligen blivit sålda till ett moderbolag som inte testar och aldrig har testat på djur så nu kan jag handla där igen. Du verkar ha gedigen erfarenhet av produkterna.
Jag börjar med någon duschgel och hudkräm eller body butter tror jag. Är body butter jättekletiga eller kan man klä på sig efter några minuter? Det finns många dofter att välja på men jag måste hitta någon som inte är så tonårsaktig. Doftar dom jättestarkt förresten eller försvinner det efter ett tag? Schampo tänkte jag också köpa så det låter ju lovande. Måste säkert köpa det för fett hår eftersom att mitt hår är obehandlat och därför brukar bli jättefett av alla schampon som är vårdande som ju nästan alla schampon verkar vara idag.
Det ska bli kul att ta en tur till affären och återupptäcka märket.

Ja, som jag misstänkte då, roligt att höra att folk går tillbaks till Body Shop nu när de inte testar på djur mer eller säljer till länder som testar på djur, så man inte dömer dem för tidigare misstag.
Ja jag har testat min beskärda del därifrån, men sen får man ofta med sig tester när man handlar där också så
Dom är kletiga, tar definitivt ett tag på sig att torka. Alltså doften stannar kvar tills produkten torkat, sen finns det väl en lätt hint kvar av den om man luktar på huden, men inget som stinker som en parfym i dagar efter att man använt den.
Oj finns rätt många som doftar med "moget", argan, shea, hampa, oliv, och Indian Night Jasmine.
Det du måste tänka på med schampon från The Body Shop, iaf de jag nämnde här, är att de är SLS-fria, så de innehåller ju inte sulfater som vanliga schampon gör, vilket betyder att de inte rengör håret så hårt som ett vanligt schampo, och löddrar inte lika mycket. Vet inte om du har koll på balsammetoden, men har du det så borde inte schampon från The Body Shop vara något problem att övergå till.
Have fun!