• Tihi

Dina favoritprodukter från The Body Shop?

Nu kan man äntligen handla på Body Shop igen och det har jag inte gjort på 10 år säkert så jag behöver veta vilka produkter som är jättebra och kanske dåliga också om det finns några som är det. Allt är av intresse, schampo, body butter, duschgel och ansiktsvård etc.

• Svar på tråden Dina favoritprodukter från The Body Shop?
  • UniformYankie

Av ren nyfikenhet, du måste inte svara om du inte vill, vad menar du med att du nu äntligen kan handla på The Body Shop?Tungan ute

Iaf. Jag rekommenderar verkligen deras bananbalsam! Luktar (enligt mig) jättegott och håller verkligen det som det lovar, man kan dessutom använda det både som "vanligt" balsam och som leave in (liten klick balsam som man inte sköljer ur). Inpackningen i samma serie är också fantastisk. 
    Sen tycker jag att deras schampo, speciellt då Moisture och Shine, är jättebra, även de doftar gott, och speciellt bra är att alla produkter jag nämnt nu är SLS-fria så är snälla mot håret. 
    Har du problem med innebrännare eller finnar eller så så vill jag rekommendera Tea Tree Oil som man kan använda som spot treatment, innebrännare går över mycket snabbare. 
    Har även hört väldigt mycket gott om deras ansiktsmasker, en med vitamin C som är en overnight-produkt som smörjer in som en nattcreme, sen även Brittish Rose masken som ska vara riktigt bra för problemhy. 
    Handkrämen med hampa är också riktigt bra, doftar riktigt fräscht och torkar in snabbt som tusan. 
    Bland body butter, tvål, duschgel, osv, kan du nog välja och vraka, aldrig stött på någon som varit dålig. 

Men väldigt beroende på vilken hudtyp, tjocklek + kvalitet på hår, vilka dofter man gillar, osv. Själv älskar jag t.ex hela jordgubbsserien, tycker den luktar beroendeframkallande underbart, men alla tycker nog inte så. 
    Tror inte jag testat något dåligt från Body Shop faktiskt. Det enda jag inte hade köpt från dem igen är nog deras balsam och hårsmör i Rainforest serien. Svåra att skölja ur, tyckte inte att de gjorde någon nytta mer än att de luktade gott, riktigt synd då schampon från samma serie är jättebra. 

• erikaABC
    UniformYankie skrev 2017-10-26 17:54:31 följande:

Av ren nyfikenhet, du måste inte svara om du inte vill, vad menar du med att du nu äntligen kan handla på The Body Shop?Tungan ute

Iaf. Jag rekommenderar verkligen deras bananbalsam! Luktar (enligt mig) jättegott och håller verkligen det som det lovar, man kan dessutom använda det både som "vanligt" balsam och som leave in (liten klick balsam som man inte sköljer ur). Inpackningen i samma serie är också fantastisk. 
    Sen tycker jag att deras schampo, speciellt då Moisture och Shine, är jättebra, även de doftar gott, och speciellt bra är att alla produkter jag nämnt nu är SLS-fria så är snälla mot håret. 
    Har du problem med innebrännare eller finnar eller så så vill jag rekommendera Tea Tree Oil som man kan använda som spot treatment, innebrännare går över mycket snabbare. 
    Har även hört väldigt mycket gott om deras ansiktsmasker, en med vitamin C som är en overnight-produkt som smörjer in som en nattcreme, sen även Brittish Rose masken som ska vara riktigt bra för problemhy. 
    Handkrämen med hampa är också riktigt bra, doftar riktigt fräscht och torkar in snabbt som tusan. 
    Bland body butter, tvål, duschgel, osv, kan du nog välja och vraka, aldrig stött på någon som varit dålig. 

Men väldigt beroende på vilken hudtyp, tjocklek + kvalitet på hår, vilka dofter man gillar, osv. Själv älskar jag t.ex hela jordgubbsserien, tycker den luktar beroendeframkallande underbart, men alla tycker nog inte så. 
    Tror inte jag testat något dåligt från Body Shop faktiskt. Det enda jag inte hade köpt från dem igen är nog deras balsam och hårsmör i Rainforest serien. Svåra att skölja ur, tyckte inte att de gjorde någon nytta mer än att de luktade gott, riktigt synd då schampon från samma serie är jättebra. 

Innebrännare?
  • Tihi
    UniformYankie skrev 2017-10-26 17:54:31 följande:

TBS har äntligen blivit sålda till ett moderbolag som inte testar och aldrig har testat på djur så nu kan jag handla där igen. Du verkar ha gedigen erfarenhet av produkterna. Skrattande

Jag börjar med någon duschgel och hudkräm eller body butter tror jag. Är body butter jättekletiga eller kan man klä på sig efter några minuter? Det finns många dofter att välja på men jag måste hitta någon som inte är så tonårsaktig. Doftar dom jättestarkt förresten eller försvinner det efter ett tag? Schampo tänkte jag också köpa så det låter ju lovande. Måste säkert köpa det för fett hår eftersom att mitt hår är obehandlat och därför brukar bli jättefett av alla schampon som är vårdande som ju nästan alla schampon verkar vara idag.

Det ska bli kul att ta en tur till affären och återupptäcka märket.

• UniformYankie
    erikaABC skrev 2017-10-26 18:56:58 följande:
    Innebrännare?
    Sådana finnar som inte går att klämma, som bara blir bulor som gör ont och tar en oändlighet att försvinna.
    Tihi skrev 2017-10-26 22:31:02 följande:
    TBS har äntligen blivit sålda till ett moderbolag som inte testar och aldrig har testat på djur så nu kan jag handla där igen. Du verkar ha gedigen erfarenhet av produkterna. Skrattande

Jag börjar med någon duschgel och hudkräm eller body butter tror jag. Är body butter jättekletiga eller kan man klä på sig efter några minuter? Det finns många dofter att välja på men jag måste hitta någon som inte är så tonårsaktig. Doftar dom jättestarkt förresten eller försvinner det efter ett tag? Schampo tänkte jag också köpa så det låter ju lovande. Måste säkert köpa det för fett hår eftersom att mitt hår är obehandlat och därför brukar bli jättefett av alla schampon som är vårdande som ju nästan alla schampon verkar vara idag.

Ja, som jag misstänkte då, roligt att höra att folk går tillbaks till Body Shop nu när de inte testar på djur mer eller säljer till länder som testar på djur, så man inte dömer dem för tidigare misstag. 

Ja jag har testat min beskärda del därifrån, men sen får man ofta med sig tester när man handlar där också så Tungan ute 
    Dom är kletiga, tar definitivt ett tag på sig att torka. Alltså doften stannar kvar tills produkten torkat, sen finns det väl en lätt hint kvar av den om man luktar på huden, men inget som stinker som en parfym i dagar efter att man använt den.
    Oj finns rätt många som doftar med "moget", argan, shea, hampa, oliv, och Indian Night Jasmine. 

Det du måste tänka på med schampon från The Body Shop, iaf de jag nämnde här, är att de är SLS-fria, så de innehåller ju inte sulfater som vanliga schampon gör, vilket betyder att de inte rengör håret så hårt som ett vanligt schampo, och löddrar inte lika mycket. Vet inte om du har koll på balsammetoden, men har du det så borde inte schampon från The Body Shop vara något problem att övergå till. 

Have fun! Flört
  • Hi5

Jag använder nästan aldrig schampo, men om jag gör det så är det deras Rainforest alliance. Bara bra grejer i .
    Annars tvättar jag håret med bananbalsamet som är kanon.
    Handcremerna är härliga, och likaså duschcremerna och lotion/body butter.
    Jag har alltid stora förpackningar hemma på badkarskanten så kan alla ta vad de känner för. Just nu har vi Mango, Mandarin, Jordgubb, Pink grapefruit och Olive.
    I små flaskor med tillhörande body milk och body mist har jag även Moringa och White Musk (men de är mammans, hehehe).

Använder ögongelen med fläder, deras hårborste i trä med träpiggar, nagelvårdsgrejer, läppbalsam...
    Ja det är där jag handlar det mesta. Utom handtvål och superbalsam (har ett par favoriter på den fronten från andra märken).
    För andra året har jag köpt deras kalender med 25 (!) presenter!
    Som ensamstående mamma med tre pojkar är det den perfekta julklappen till mig själv :) Jag har badkar, så det blir väldoftande spabad varje tisdag :)

I don't stop when I'm tired, I stop when I'm done.
  • erikaABC

Deras duschtvål är verkligen superbra.
    Hudkrämerna funkar inte på mej, jag blir torrare av deras butter.

• lillterror
    Tihi skrev 2017-10-26 22:31:02 följande:

TBS har äntligen blivit sålda till ett moderbolag som inte testar och aldrig har testat på djur så nu kan jag handla där igen. Du verkar ha gedigen erfarenhet av produkterna.

Åh detta visste inte jag om! Att dom fått ett nytt moderbolag! Härligt- då kan jag också återupptäcka dom synd bara att butiken här i närheten hann stänga..
  • Tihi

Tog en tur till affären i helgen och det fanns ju hur mycket som helst att välja på. Skrattande  Tyvärr så gillade jag inte två av dofterna jag kom hem med sen, almond honey och shea, så jag får väl ge bort dom. Mango var fortfarande helt ok. Jag ville köpa jordgubb men det var slut i både duschtvål och body lotion men den verkar ju jättegod. Jag tror att jag är för barnslig för deras mogna dofter. Tungan ute

Om man använder deras tvål och body lotion kommer man att dofta lite då när folk kommer nära för typ en kram eller känns inte doften alls efter någon timme? Coconut funderade jag också på att köpa men vet någon om den är tung i doften som vanilj lätt kan vara?

Adventskalendern låter som en kul grej men är det bara små provförpackningar eller är den värd priset?

Har dom ofta rea förresten eller bra paketpriser?

• LadyDiana123

Har jobbat där i många år, slutade nu för någon månad senad då jag flyttade utomlands. :)

Så om ni vill ha tips om något, så får ni gärna fråga mig.

Men det är svårt att tipsa på rak arm då många har så olika behov. Exempelvis body butter, vill man ha någon som doftar mycket eller svagt? Skall den vara nötig, fruktig, blommig? Vad föredrar du för konsistens? Är du torr? Hur gammal är du? Ja, ni förstår nog vart jag vill komma. ????

Svar på tråden Dina favoritprodukter från The Body Shop?