• Matildalinea

Ägglossning efter missfall

Hejsan ! Jag har som rubriken lyder fått ett missfall och undrar när ägglossningen kan sätta igång igen..

Jag har hört att man kan utgå ifrån nör blödningen startar nör man får missfall men jag har haft två..

Fick en blödning nör jag skulle få min mens (13/10) och trodde då att jag inte var gravid men den var kortare och inte lika riklig i mängd mot vad den brukar vara så tid grav test nör blödningen slutade fyra dagar senare som då visade positivt (svagt positivt på sticka och gravid enligt digital cb) men sedan två dagar senare (19/10) kom ytterligare blödning som höll i sig fyra dagar till och nu visar grav test negativt :(

Någon annan som varit med om detta ? Kan man utgå från första blödningen eller är det andra blödningen ? Använder ÄL stickor men blir så otålig och vill dela tankar och tips med andra ! Vill inget hellre än att plussa på Stickan och bli mamma !! (Kan tillägga att detta var från första försöket med min första graviditet)

• Svar på tråden Ägglossning efter missfall
  • Matildalinea
    Tofflans skrev 2017-10-26 19:43:49 följande:

Omöjligt att svara på, tyvärr. Jag fick ÄL 6 veckor efter mitt missfall.

Oj kan de ta så lång tid ? :( vilken vecka va du i ?
  • Långbenopluto
    Matildalinea skrev 2017-10-27 13:19:51 följande:
    Oj kan de ta så lång tid ? :( vilken vecka va du i ?
    Vecka 8.
  • Babyverkstaden2017

Hej! Fortsätt testa. Jag fick MF och hade först en blödning, sedan uppehåll på nästan två veckor, och sedan en blödning till. En vecka efter det visar mina ÄL-stickor utslag. Äggen kan inte lossna innan allt graviditetshormon är ute ur kroppen, så om ditt graviditetstest visar negativt först efter blödning nr 2 är det den du ska räkna efter. Kram!

• Matildalinea
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-10-30 14:13:22 följande:

Hej! Fortsätt testa. Jag fick MF och hade först en blödning, sedan uppehåll på nästan två veckor, och sedan en blödning till. En vecka efter det visar mina ÄL-stickor utslag. Äggen kan inte lossna innan allt graviditetshormon är ute ur kroppen, så om ditt graviditetstest visar negativt först efter blödning nr 2 är det den du ska räkna efter. Kram!

Tack så mycket ! Ja den va ju svagt positiv efter blödning 1 så då är de nog blödning 2 jag för utgå ifrån.. tror du man kan räkna den som "senaste mens" då ? Kram
  • Babyverkstaden2017
    Matildalinea skrev 2017-10-30 14:33:48 följande:
    Tack så mycket ! Ja den va ju svagt positiv efter blödning 1 så då är de nog blödning 2 jag för utgå ifrån.. tror du man kan räkna den som "senaste mens" då ? Kram
    Hej! Ja men det skulle jag nog göra! Mitt ÄL-test visade på ägglossning två veckor efter att den sista blödningen tagit slut. Så i mitt fall räknande min kropp den sista blödningen som "mensen".
  • Matildalinea
    Babyverkstaden2017 skrev 2017-11-06 10:31:37 följande:

Hej! Ja men det skulle jag nog göra! Mitt ÄL-test visade på ägglossning två veckor efter att den sista blödningen tagit slut. Så i mitt fall räknande min kropp den sista blödningen som "mensen".

Tack så mycket hade ÄL igår 18 dagar efter blödningen :) nu håller vi tummarna :)
  • Cecilie

Jag beklagar! Jag fick konstaterat MA i början av augusti. Jag fick ägglossning några dagar senare än vanligt, kanske efter 3 veckor. Då var graviditetstestet fortfarande svagt positivt. Sen mens 28 dagar efter missfallet. Därefter har min mens varit som vanligt och idag plussade jag på tredje försöket :) lycka till <3

• Matildalinea
    Cecilie skrev 2017-11-07 10:43:36 följande:

Jag beklagar! Jag fick konstaterat MA i början av augusti. Jag fick ägglossning några dagar senare än vanligt, kanske efter 3 veckor. Då var graviditetstestet fortfarande svagt positivt. Sen mens 28 dagar efter missfallet. Därefter har min mens varit som vanligt och idag plussade jag på tredje försöket :) lycka till <3

Åh va roligt ! Grattis :Dhoppas lilla bönan vill stanna nu :))

Min ÄL kom igång nu i helgen så nu räknar jag jag ner :) ÄL +2 idag, håller tummarna för mig med :)
Svar på tråden Ägglossning efter missfall