• Anonym (?)

Ni som har bonusbarn, kallar ni dem för era barn?

Kallar ni era bonusbarn "mina" eller "våra" barn när ni pratar med någon? Eller säger ni att det är era partners barn? Frågan gäller både små och stora barn och jag menar tillfällen då personen inte vet vad barnen heter och att det därför inte räcker med att säga namnet. 

• Svar på tråden Ni som har bonusbarn, kallar ni dem för era barn?
  • Brumma

Säger nog typ "våra ungar" :D

Behöva ngn närmare förklaring säger jag att min man har en dotter sedan innan.

Ofta när det kommer det upp när jag säger att "pojkarnas syster kommer i helgen " eller det på annat sätt framkommer att hon inte bot hos oss.

• Anonym (?)
    Brumma skrev 2017-10-26 23:22:17 följande:

Säger nog typ "våra ungar" :D

Behöva ngn närmare förklaring säger jag att min man har en dotter sedan innan.

Ofta när det kommer det upp när jag säger att "pojkarnas syster kommer i helgen " eller det på annat sätt framkommer att hon inte bot hos oss.

Om du vill säga något om just henne då, säger du "vår"/"min" dotter? 
  • Anonym (pappa)

Ja, mina barn är mina barn, dna är ointessant i vardagssamtal.

• Anonym (Bonus)

Jag säger bonus om både mig och barn. Dels känns det så och dels måste biomamman få känna att hon är enda riktiga mamman.

• Anonym (ace)

Min 'bonusdotter' är 25+, så jag brukar inte benämna henne som annat än hennes namn.

• Anonym (Hanna)

Benämner bonus som min, hens mamma gick bort när hen var spädbarn så kanske lite särskild situation.

• Anonym (Fint)
    Anonym (Hanna) skrev 2017-10-27 04:05:15 följande:

Benämner bonus som min, hens mamma gick bort när hen var spädbarn så kanske lite särskild situation.

Va fint av dig <3
  • smulpaj01

Nu när jag och pappan har separerat benämner jag hans dotter som min fd bonusdotter.

När vi levde ihop sa jag ?våra? barn eller min bonus.

Har aldrig benämnt henne som min dotter även om hon känns som det - fortfarande, älskar henne mycket.

• smulpaj01
    Anonym (Hanna) skrev 2017-10-27 04:05:15 följande:

Vad tragiskt, stackars liten

Hur gammal är barnet nu och när kom du in i bilden?
Svar på tråden Ni som har bonusbarn, kallar ni dem för era barn?