• Anonym (Undrande)

Är sex romantik för män?

De flesta kvinnor uppskattar vardagsromantik. Jag har fått en bild av att män anser att det "mest" romantiska en kvinna ger en män, är sex.

Har frågat min egen man flera gånger vad för romantik han skulle uppskatta och uteslutande har jag gått svar att man "piffat" till sig och det slutar med sex.

Du, man, vad anser du vara en romantisk gest som du skulle uppskatta?

• Svar på tråden Är sex romantik för män?
  • Ascendere

En överaskningsavsugning vid ett oväntat tillfälle skulle jag tycka var en kärleksfull gest! Bättre än blommor till och med...

• Anonym (Man)
    Anonym (Undrande) skrev 2017-10-26 23:51:40 följande:

De flesta kvinnor uppskattar vardagsromantik. Jag har fått en bild av att män anser att det "mest" romantiska en kvinna ger en män, är sex.

Har frågat min egen man flera gånger vad för romantik han skulle uppskatta och uteslutande har jag gått svar att man "piffat" till sig och det slutar med sex.

Du, man, vad anser du vara en romantisk gest som du skulle uppskatta?

Jag tycker som din man.

Det är även väldigt skönt att få massage.
  • Anonym (Dude)

Helt ärligt så är all romantik trevligt, men jag bryr mig inte om jag får en blomma eller inte. Middag är mest för att det är gott och trevligt. Men om tjejen piffar till sig och förbereder sig för smaskigt sex så känner man sig verkligen uppskattad.

• Anonym (Dude)

Om en kille får en blomma tänker han ?är den verkligen till mig eller ville bruden ha en blomma i köket??

Men om tjejen får en blomma så vet hon att den var köppt till henne.

• Frontline

Att komma hem från jobbet och mötas av lite levande ljus samt lukten av god mat..
    Det kan vara starten till romantik..

Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Dude) skrev 2017-10-27 00:02:33 följande:

Om en kille får en blomma tänker han ?är den verkligen till mig eller ville bruden ha en blomma i köket??

Men om tjejen får en blomma så vet hon att den var köppt till henne.

Haha väldigt sant.
  • Anonym (Undrande)

Vad roligt med lite svar. Jag har så svårt att förstå det men samtidigt intressant :)

Att få känna sig älskad och speciell av sin partner är ju fantastiskt. Men sex? De flesta männen jag vet skulle kunna ha sex med vem som helst så det skulle absolut inte få mig att känna mig speciell iallafall.

De flesta kvinnor har ju också en hel del sexpartners så vad får er att känna er speciella med det eller att det skulle vara en romantisk gest? :)

• Anonym (Dude)
    Anonym (Undrande) skrev 2017-10-27 00:27:35 följande:

Vad roligt med lite svar. Jag har så svårt att förstå det men samtidigt intressant :)

Att få känna sig älskad och speciell av sin partner är ju fantastiskt. Men sex? De flesta männen jag vet skulle kunna ha sex med vem som helst så det skulle absolut inte få mig att känna mig speciell iallafall.

De flesta kvinnor har ju också en hel del sexpartners så vad får er att känna er speciella med det eller att det skulle vara en romantisk gest? :)

Asså jag förutsätter att min tjej inte har en bunt med sexpartners. Jag förutsätter ett senario där min tjej lägger extra krydda på sexet just den kvällen.
  • Anonym (G)
    Anonym (Dude) skrev 2017-10-26 23:58:16 följande:
    Helt ärligt så är all romantik trevligt, men jag bryr mig inte om jag får en blomma eller inte. Middag är mest för att det är gott och trevligt. Men om tjejen piffar till sig och förbereder sig för smaskigt sex så känner man sig verkligen uppskattad.
    Håller med
  • Smecker

Romantik för mig är att bli sedd och bekräftad, att hon vet vem jag är, vilka önskemål och drömmar jag har, att hon ser mig och var jag befinner mig i stunden. Det kan absolut vara sex, sånt sex hon vet att jag uppskattar lite extra, men det kan lika gärna vara att hon köpt den där skruven jag letat efter i en vecka.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Smecker
    Anonym (Undrande) skrev 2017-10-27 00:27:35 följande:

Det är skillnad på sex och sex.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Är sex romantik för män?