Anonym (Bella) skrev 2017-10-27 10:51:13 följande:
Vad härligt att du vill komma igång och röra på dig och även tänka på ditt yttre!
Man brukar må bättre när man gör sånt och bryr sig om sig själv!
Svårt att säga vad du ska göra med ditt hår eftersom jag inte vet hur du ser ut eller tjocklek m.m. på ditt hår. Men utväxt ser väl inte så kul ut, så kanske färga (möjligen slingor som smälter in i det gråa om du vill se mer naturlig ut?). Klippa i alla fall topparna så håret inte ser för slitet ut. Är du modig så kan du ge frisören lite fria tyglar att göra något som skulle passa dig!
Allt för mycket smink på oss lite äldre kvinnor tycker jag personligen inte ser så fint ut. Undvik glittrande ögonskugga som gärna lägger sig i rynkorna kring ögonen och gör dessa mer tydliga! Själv håller jag mig till ganska naturliga färger (mörkbrun kajal och mascara till vardags, någon ljus ögonskugga, rouge och något fastare, färgat läppglans (samma med läppglanset att det lätt flyter ut om man har rynkor kring munnen om det är för flytande). Men kanske går att åtgärda med en läppenna? Är jättedålig på att lägga underlag i ansiktet, får inte till det så det ser snyggt ut, så brukar skippa det.
Kläder beror ju på vad du har för stil. Kläder ska vara sköna, det är prio ett för mig (är varken skönt eller snyggt med för tighta kläder som kryper upp eller skär in), men sen får de ju gärna vara snygga också. Jag är ganska smal, men tycker att byxor/jeans med ganska hög midja är skönt då huden är lite slapp runt magen.
Om man har lite slapp hud på halsen/hakan kan man använda någon snygg scarf som döljer och avleder!
Lycka till med ditt nya jag!

Håller med