• Osäkertjejhon

    Ergobaby adapt eller pognae?

    Jag ska snart föda och funderar på bärsele. Jag är 159 cm lång, stora bröst just nu men annars rätt liten. Sambon är 180cm lång och rätt kraftigt byggt. I den affär som finns här har dom typ bara babybjörn. Jag velar mellan en ergobaby adapt eller pognae. Kan någon av dessa passa oss båda? Vilken är bäst? Blir ergon väldigt varm? Funderar på köpa en av varje begagnade och testa. Är dom svåra ställa in? Tänkte det kanske blir drygt ändra om dom varje gång..

  • Svar på tråden Ergobaby adapt eller pognae?
  • kixan

    Pognae tror jag har lagt ner. Ergo adapt kan jag iaf rekommendera, mkt smidig!


    A -03, F -05, V -10, S -14
  • soundtrack

    Jag har både en adapt och en pognae. Rekommenderar främst adapten då man dels kan ha den från födseln utan bökiga inlägg (som man måste ha till pognae i början) och den räcker längre än pognae. Den sistnämnda är ganska liten i panelen.

    Är man för nätt i kroppen blir dock adapten för stor för bäraren. Jag är 1,68 lång och en storlek XS i kläder, måste ha midjebältet max åtdraget och axelbanden korsade annars blir dom för långa. Därför köpte jag pognaen också för att kunna bära på rygg, den är mer anpassad för mindre bärare.

    Båda är enkla att använda, ej upplevt adapten som varm.

  • IrriteradMamma

    Vi har haft en ergo adapt och den funkade kanon för mig (165lång).

    Sambon är 198 lång och vi har inte upplevt att det varit svårt att ställa om den mellan oss två :)

    Vår dotter har växt ut den nu, köp våran om du vill :)

Svar på tråden Ergobaby adapt eller pognae?