• Anonym (KE)

    Köpa p-piller online?

    Jag har under en längre tid ätit p-piller (av märket Cliest) och börjar nu få slut. Det är extremt omständigt att få ut ett nytt recept. Boka tid och besöka en barnmorska och sen åka och hämta ut det.
    Det måste finnas något smidigare sätt... Och eftersom allt går att köpa online nu för tiden måste man väll även kunna köpa p-piller online? Är det någon som har erfarenhet av att handla mediciner online och isf vart är det säkert att köpa p-piller online?

  • Svar på tråden Köpa p-piller online?
  • Tow2Mater

    Ring barnmorskan, hon kanske låter dig få ett recept (inringt till Apoteket) utan att komma dit om du har tur och en bra anledning. Tror inte att bara "omständigt" räcker som anledning dock.

  • lavernsolomon

    Det finns rätt många onlineapotek där du kan handla säkert idag

  • Anonym (KE)

    Har ingen koll på onlineapotek, något du kan rekommendera som är säkert och framförallt lagligt?

  • Sunlover

    Apotea kan du beställa receptbelagda läkemedel hem på posten- fungerar supersmidigt. Måste ha bank-id dock. Apotea.se. det är ett fisk t apotek dör det jobbar farmaceuter (stavning?).

    När det kommer till förlängning av receptet har det för mig varit så att varannan gång har de skrivit ut över telefon och varannan gång besök. Anledning till besök är att de inte får skriva ut vid tex för högt blodtryck - så det är för din säkerhets och hälsas skull.

  • MammaHappy

    Jag gick in på www.mindoktor.se när jag behövde skaffa p-piller. Fick då maila med en barnmorska. Sen skrev hon ett recept och samma dag kunde jag göra en beställning från apoteket.se och sen tog det c:a 3-4 arbetsdagar innan jag hade det i min brevlåda. Mycket smidigt!

Svar på tråden Köpa p-piller online?