Bytte tidpunkt på dagen att ta levaxin, finns det risk att jag överdoserar nu?
Jag har sedan jag vart 11 år tagit levaxin mot min hypotyreos. Jag har gått på 100mg och har alltid tagit det med frukosten. Grejen var att apotekaren som skrev ut medicinen till mig för typ 2 månader sedan sa att jag INTE får ta levaxinet med mjölkprodukter... jag blev lite paff eftersom jag tagit medicinen med mjölkprodukter hela mitt liv och det verkade aldrig som om det gav mig sämre värden...
Men såklart blev jag nojig att min kropp kanske aldrig fått i sig något levaxin från första början så nu tar jag på kvällen innan jag ska sova.
Jag har varit väldigt stressad på sistone och jag kan ibland ha hög puls vilket gör mig ännu mer orolig. Men NU börjar jag undra om jag kanske har hypertyreos i och med att min kropp kanske vart van att få mindre dosering och nu plötsligt får en MASSA i sig! Jag är jätteorolig och vet inte om jag vågar fortsätta ta på kvällen men samtidigt är jag orolig att jag inte får i mig nåt levaxin om jag börjar ta på morgonen!! Eller att min kropp går helt koko om det plötsligt går från högt till lågt!!!
Jag funderar på att kontakta min läkare och kolla mina värden.
Men vad ska jag göra innan dess?! Hjälp!