Kan verkligen en människa ändra sig så mycket?
För att göra en lång historia kort.
Min fru hade en affär med en annan man i vår bekantskapskrets och det var mycket lögner och dubbla hugg i ryggen. Dom gjorde slut för min fru ångrade sig och ville satsa på mig vilket resulterade i att min vän helt plötsligt försvann ur våra liv.
Min fru har alltid varit kontrollerande och väldigt svartsjuk av sig och genom åren har jag försakat många saker eftersom jag vetat att det skulle bli korsförhör och sura dagar så jag har helt enkelt struntat i det eller inte sagt något. Hon däremot har alltid varit ute mycket själv och visar det sig nu varit otrogen och flörtat och betett sig svinigt. En hycklare med andra ord.
Nu när allt kommit fram och när jag ville lämna så har hon blivit totalt annorlunda. Hon som alltid varit svartsjuk och velat haft mig hemma säger att det är OK om jag skaffar mig älskarinnor, är ute och hittar på nåt med vänner ofta osv. Hon stannar hemma säger hon. Hon ställer upp på allt bara jag stannar kvar hos henne. Hon säger att hon aldrig mer kommer vara otrogen och att hon nu förstår den smärta hon orsakat.
Jag har väldigt svårt för att acceptera detta. Först att den kvinna som jag litade på och älskade bedragit mig så stort och sen att hon blivit så totalt annorlunda.
Kan människor verkligen förändra sig så mycket? Stämmer inte uttrycket "en gång otrogen alltid otrogen"?
Jag har väldigt svårt att våga känna efter eller våga älska henne igen! Jag vet inte om jag någonsin vågar det igen.
Har ni som varit otrogen och blivit förlåten verkligen varit trogna efter det eller har ni fortsatt att vara otrogen igen när röken lagt sig?