• Jagjag19821982

Vantrivs där jag bor

Hej

Jag är uppvuxen på en liten ort där jag alltid vantrivdes men resten av min familj ville bo där och jag som barn kunde ju inte göra något. När jag blev vuxen flyttade jag till en större stad och trivdes jättebra. Jag bodde där i flera år tills jag träffade kärleken. Han vantrivdes i stan så vi bestämde oss för att flytta till hus till orten han var ifrån. Det är en liten ort där alla känner alla. Problemet är att jag vantrivs lika mycket här som på den lilla orten jag växte upp på. Det känns som allt upprepar sig. Folk skvallrar och snackar skit och det är mycket konflikter.

Tex en tjej som började avsky mig för att hennes man raggade på mig trots att jag sa ifrån. Och sen började fler avsky mig trots att jag inte gjort något. Dom "vänner" jag hittade fick jag genom att hänga på ortens enda pub för att jag kände mig ensam å det kanske är helt fel ställe egentligen. Och nu om sambon och jag går ner dit händer det att dom personer som inte gillar mig byter bord när vi närmar oss. Man kan höra en tjej säga till en annan -här kommer *mitt namn* hon är helt psyko. Pratar hon med dig ska du ignorera henne och inte svara. Det har även varit folk som sagt -alla får följa med på efterfest men *mitt namn* vill vi inte ha med oss. Som ett jäkla dagis.

Jag har pratat mycket med min sambo men han trivs jättebra. Har familj å vänner här och är envis och vägrar flytta. Å jag har barn som jag inte vill rycka upp igen med en ny flytt. Finns det någon som varit med om något liknande och det sen blivit bättre? Jag vill så gärna kunna trivas här för min familjs skull. Men jag mår bara mer å mer dåligt och börjar känna rejält avsky för orten

• Svar på tråden Vantrivs där jag bor
  • Söder73

Jag hade flyttat. Jag har själv bott i såna där byhålor, det skvallras och snackas skit och är man inte "infödd" så är det något fel på en :)

• Söder73
    Jagjag19821982 skrev 2017-11-01 11:48:57 följande:

Problemet är ju att min sambo och dotter trivs å sambon vantrivs i stan. Han vägrar flytta

Det är klart din sambo trivs, han är ju därifrån. Måste ni flytta stan då? Ett litet större samhälle kanske? Han måste ju möta dig halvvägs. Sen tror jag inte din dotter vill se sin mamma ledsen
Svar på tråden Vantrivs där jag bor