• LoSara

Tidigt symtom??

Hej på er!

Jag och min man planerar att skaffa barn och jag är så förväntansfull, varje litet symtom ger mig stora förhoppningar!
    Nu har mina bröst börjat ömma ordentligt. Jag har aldrig känt det innan, inte ens inför mensen. Så jag funderar på om det kan vara ett tidigt symtom. Undrar lite hur snabbt man känner av sånt? Någon som vet? Glad

• Svar på tråden Tidigt symtom??
  • AnonymKL

Det kan det absolut vara! ömma bröst brukar vara mitt första tecken då jag aldrig har ömma bröst annars! efter min Äl började mina bröst ömma o det fortsatte tills jag plussa är nu i v 5:)

men det är oxå tråkigt när man tror och ser fram emot och sen är det negativt så man ska inte ha jätte stora förhoppningar så man inte blir besviken. hoppas du plussar lycka till:)

• LoSara
    AnonymKL skrev 2017-10-30 22:37:31 följande:

Det kan det absolut vara! ömma bröst brukar vara mitt första tecken då jag aldrig har ömma bröst annars! efter min Äl började mina bröst ömma o det fortsatte tills jag plussa är nu i v 5:)

men det är oxå tråkigt när man tror och ser fram emot och sen är det negativt så man ska inte ha jätte stora förhoppningar så man inte blir besviken. hoppas du plussar lycka till:)

Det låter positivt då, att det kanske kan bli något. Men som sagt, dumt att hoppas för mycket kanske. 

Tack för ditt svar och lycka till själv :)

• LoSara
    AnonymKL skrev 2017-10-31 18:57:29 följande:

när har du bim?

10 nov. Vad tänkte du på? :)
  • AnonymKL

Att du får berätta sen hur det går :) :)

• LoSara
    AnonymKL skrev 2017-10-31 23:46:31 följande:

Absolut! Det kan jag göra :)
  • LoSara
    AnonymKL skrev 2017-10-31 23:46:31 följande:

Hej! Du ville ju veta hur det gick och jag kan säga att jag är gravid! Glad
  • AnonymKL

Men Åh va roligt:) du ser!! Stort Grattis till er :)

• Nandez
    LoSara skrev 2017-11-10 12:03:30 följande:
    Hej! Du ville ju veta hur det gick och jag kan säga att jag är gravid! Glad
    Grattis
  • LoSara
    AnonymKL skrev 2017-11-10 13:09:01 följande:

Stort tack!! Jag är så glad och spänd inför framtiden! :)

Hoppas allt är bra med dig! 
  • Onewayticket

Åh grattis! Mina bröst har också ömmat i en vecka nu. Hoppas det betyder något för mig med.. :)

• LoSara
    Onewayticket skrev 2017-11-10 16:59:12 följande:

Åh grattis! Mina bröst har också ömmat i en vecka nu. Hoppas det betyder något för mig med.. :)

Tack! :) Ja, det får vi hoppas på då. Lycka till! :)
  • Shishii
    AnonymKL skrev 2017-11-10 13:09:01 följande:

Grattis!!

Hur långt efter ägglossning och mys fick du ömma bröst?
  • LoSara
    Shishii skrev 2017-11-12 22:54:49 följande:
    Grattis!!

Hur långt efter ägglossning och mys fick du ömma bröst?

Tack! :)

Det kändes redan efter 3 dagar för mig. Jag tyckte det var lite konstigt att få symtom så tidigt, men det stämde ju :) 

• Shishii
    LoSara skrev 2017-11-13 10:35:20 följande:

Tack! :)

Det kändes redan efter 3 dagar för mig. Jag tyckte det var lite konstigt att få symtom så tidigt, men det stämde ju :) 

Åh, så himla härligt!!

Ägglossningstestet visade tydligt positivit i onsdags och hade då mys med maken. Från fredags har jag haft sååååå ömma/värkande bröstvårtor. Tänkte att det kanske beror på ÄL även om jag aldrig har haft ont eller ömmande bröst tidigare men tog ett nytt ÄL-test igår kväll som visade negativt. Det ömmar så otroligt mkt fortfarande dock....vet inte vad jag ska tro...
  • LoSara
    Shishii skrev 2017-11-13 13:34:33 följande:
    Åh, så himla härligt!!

Ägglossningstestet visade tydligt positivit i onsdags och hade då mys med maken. Från fredags har jag haft sååååå ömma/värkande bröstvårtor. Tänkte att det kanske beror på ÄL även om jag aldrig har haft ont eller ömmande bröst tidigare men tog ett nytt ÄL-test igår kväll som visade negativt. Det ömmar så otroligt mkt fortfarande dock....vet inte vad jag ska tro...
    Hoppas verkligen på det bästa för dig! :)
  • Shishii
    LoSara skrev 2017-11-13 16:47:35 följande:

Hoppas verkligen på det bästa för dig! :)

Tack
  • Givemesunshine

Jag har sedan min ägglossning runt den 10/11 haft molande värk i tjejmagen och ömma bröst. Brösten har jag haft ont i vid några tidigare tillfällen runt ÄL men inte denna konstanta molande värk.
    Dag 2 och 3 efter ÄL högg det ganska rejält till och från i nedre magen men jag kunde inte riktigt känna om det var på höger eller vänster sida. 

Jag har såklart googlat sönder detta och hittar lite om att det KAN vara tidiga gravidsymtom alternativt att det skulle kunna vara endomentrios men jag har inte haft denna känslan innan. Vad tror ni det kan vara? Någon som känt av liknande och vad har i så fall orsaken varit? Jag har 6 dagar kvar till mensen ska komma.

• Adalgisa

Bara jag som känner att dagarna går alldeles för långsamt? Har BIM på tisdag, enligt natural cycles och testade för skojs skull med ett billigare gravtest imorse, självklart negativt. Nu har jag dock fått stickningar i äggstockarna, annars inga tecken! Ska förövrigt tillägga att det är min första graviditet! :)

Svar på tråden Tidigt symtom??