• SofieL1990

    Sgi?

    Jag läser och läser men blir inte klokare. Var sjukskriven i över ett år, sedan jobbade jag i 10 månader min syselsättningsgrad trappade upp innan de 10 månaderna då jag började jobba fullt. Blev sedan sjukskriven 50% när jag var typ 2 månader in i graviditeten, sedan sjukskriven 100% och kommer vara det innan förlossningen och kanske 4 v efter. Har nu en beräknad inkomst hos f-kassan. Kommer den ändra sig när jag ska ta ut FP? Eller beräknas den på den jag lämnade i augusti. Rädd att jag ska få det lägsta 250kr dag. Står något om att man ska ha arbetat 240 dagar i följd, men förstår inte. Snälla hjälp! ????trappade upp i 6 månader efter den långa sjukskrivningen.

  • Svar på tråden Sgi?
  • Kerubmamman

    Hur länge hade du jobbat innan du blev sjukskriven? Har du en heltidstjänst i grunden? 


    Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • SofieL1990

    Jag har en tjänst på 75% fast. Var långtidssjukskriven tills Maj 2016 sedan jobbade jag i mindre omfattning tills nov . Sedan 75% nov-augusti då blev jag sjukskriven 50% av 75% sedan sjuk 100% sedan sep.

  • Pando

    Förstår jag dig rätt har du varit sjukskriven och beviljats sjukpenning från en heltidstjänst de procenten du inte jobbat? Då har du kvar SGIn från heltidstjänsten.

Svar på tråden Sgi?