• angel-1990

Gravid?

Hej allihopa :) jag och min sambo har bestämt oss för att försöka få barn :) är idag på äl+10 och har sedan igår har molvärk till och från samt ömma bröst. Har en sådan skum känsla att det kanske kan vara något :D ja vet att man inte ska ta ut segern i förtid men på nått sätt så känner jag mig gravid.. Har ännu inte tagit något test men funderar på att köpa nått testa tidigt test.. Vad har ni för erfarenheter av tidiga symtom? Och när fick ni veta att ni va gravida? :)

• Svar på tråden Gravid?
  • Plantlady

Hej, är i exakt samma situation som dig! Jag och min pojkvän har också precis bestämt oss för att skaffa barn, hade ÄL den 24/10 så har alltså äl +8 idag. Haft molande värk i nedre delen av magen de senaste 3 dagarna men svårt att säga om det är mensvärk eller om det kanske är symtom på att jag faktiskt är gravid. Har även känt mig yr och haft ont i huvudet men jag kanske bara överanalyserar minsta lilla tecken för att jag hoppas så mycket.

Har tänkt göra ett graviditetstest på fredag då jag har BIM men är så pirrig och vet inte hur jag ska orka vänta!

Hur går det för dig?

• angel-1990

Tog ett test igår kväll som var tognegativt men har gjort en beställning så väntar på att få fem lite test :) idag har jag känt mig otroligt trött, mer än vanligt. Har en skum känsla i kroppen som i princip säger "du är gravid" ???? men har inte bim förän på söndag.. Ja hoppas mensen håller sig borta och att man får sig ett fint ?

• Plantlady

Håller tummarna för att mensen håller sig borta och att du plussar på nästa test du gör!! Jag fick hem tester igår som jag hade beställt så nu känns det ännu svårare att hålla sig från att inte göra ett test. Man vill ju veta nu direkt!

• angel-1990

Ja jag är fruktansvärt otålig ???? jag ska försöka att hålla mig till bim med att testa, men de kommer bli svårt..

Hoppas du med får ett fint ?

• angel-1990

Hej @onewayticket

Förra nyckel gick det inte alls :/ mensen kom tre dagar för sent så ska göra ett nytt försök denna gång :) jag har äl nästa vecka på lördag (tror ja) väntat på att få hem äl test. Hur går det själv? :)

• Onewayticket
    angel-1990 skrev 2017-11-12 10:12:26 följande:

Hej @onewayticket

Förra nyckel gick det inte alls :/ mensen kom tre dagar för sent så ska göra ett nytt försök denna gång :) jag har äl nästa vecka på lördag (tror ja) väntat på att få hem äl test. Hur går det själv? :)

Fick plus idag! Så hoppas det håller i sig nu :)
  • angel-1990
    Plantlady skrev 2017-11-12 21:29:10 följande:

Plussade på BIM, är nu i vecka 6 och det känns fortfarande helt overkligt!!

Grattis till plusset :) hoppas allt går väl :)

Åh va ja med vill ha ett plus.....
  • Plantlady

Tusen tack!

Ska till barnmorskan på torsdag för ett hälsosamtal, längtar så att jag tror jag spricker!

Svar på tråden Gravid?