• Unemjatti

Ljumskbråck och sover oroligt?

Har tvillingar på 7 månader varav en har ljumskbråck. Det är undersökt och vi väntar på operation då han är runt 1 år. Denna pojke har alltid varit väldigt orolig av sig och särskilt i sömnen. Han kräver mycket närhet och ofta mat, gråter av och till nätterna igenom. Han har i princip aldrig någon bra natt. Även när han sover på dagen så är det mycket gråt och oro och han behöver ofta vyssjas om. Jag förstår ju att vissa barn helt enkelt behöver mycket närheten men jag upplever att något besvärar honom. Han är inte förkyld, det kommer inga tänder och verkar inte vara dålig i magen. Men så fort han är vaken är han jätteglad så läkarna verkar anse att han inte besväras av bråcket. Jag tänker om det kan vara ljumskbråcket som ger obehag för honom trots att det inte är inklämt? Det kanske bara är så pass att det stör hans sömn men att han kan fungera normalt när han är vaken. Jag spekulerar ju bara. Ni andra som har barn som har eller har haft ljumskbråck, vad har ni för upplevelser?

• Svar på tråden Ljumskbråck och sover oroligt?
  • Any80

Min son var likadan tycker du ska söka tidigare operation eftersom till slut fick min son inklämd ljumskbråck :( och det gjorde extremt ont, lycka till

• Unemjatti
    Any80 skrev 2017-11-01 08:21:28 följande:

Min son var likadan tycker du ska söka tidigare operation eftersom till slut fick min son inklämd ljumskbråck :( och det gjorde extremt ont, lycka till

Usch då :( hur gammal var han då när det blev inklämt?
Svar på tråden Ljumskbråck och sover oroligt?