• Anonym (,)

Ägglossningsblödning i flera dagar?

I onsdags fick jag en pytteliten blödning bara en liten droppe blod i trosan. Det var tiden kring ägglossning så jag är ganska säker på att det va en ägglossningsblödning, 2 dagar senare hittade jag en till liten droppe i trosan. Kan det vara en ägglossningsblödning som gjorde att jag blödde en droppe, uppehåll och sen en till droppe 2 dagar senare? Jag trodde bara att man blödde en gång när man har ägglossningsblödning..

• Svar på tråden Ägglossningsblödning i flera dagar?
  • McIris

Finns väl inte några exakta detaljer på hur ägglossningsblödning ter sig. Kan vara, kan vara nidblödning, polyp, cysta, cellförändringar, hormonellt etc Egentligen vad som. Om det slutar och bara händer en gång så låt det passera. Fortsätter det eller återkommer, gå till gyn.

• Anonym (,)
    McIris skrev 2017-11-02 10:21:46 följande:

Finns väl inte några exakta detaljer på hur ägglossningsblödning ter sig. Kan vara, kan vara nidblödning, polyp, cysta, cellförändringar, hormonellt etc Egentligen vad som. Om det slutar och bara händer en gång så låt det passera. Fortsätter det eller återkommer, gå till gyn.

Det hände vid tiden för ägglossning (tror jag)
  • McIris
    Anonym (,) skrev 2017-11-02 10:29:21 följande:

Det hände vid tiden för ägglossning (tror jag)

Jag hade äl- blödning en gång, då kom det lite vid ett toabesök. Men som sagt, det är omöjligt att säga nåt egentligen.
  • Anonym (,)
    McIris skrev 2017-11-02 21:32:02 följande:

Jag hade äl- blödning en gång, då kom det lite vid ett toabesök. Men som sagt, det är omöjligt att säga nåt egentligen.

Kommer blödningen samma dag som ägget släpper?
  • McIris
    Anonym (,) skrev 2017-11-02 21:49:34 följande:

Kommer blödningen samma dag som ägget släpper?

Jag vet faktiskt inte. Det jag minns är att jag hade ganska ont vid just den ägglossningen. Men det var rosa en gång, sen kom det bruna rester typ. Varför undrar du? Är du orolig att det är nåt annat? Blöder du fortf?
  • Anonym (,)
    McIris skrev 2017-11-03 10:51:32 följande:

Jag vet faktiskt inte. Det jag minns är att jag hade ganska ont vid just den ägglossningen. Men det var rosa en gång, sen kom det bruna rester typ. Varför undrar du? Är du orolig att det är nåt annat? Blöder du fortf?

Nej bara undrade om det var ägglossningsblödning. Konstigt att det kom bruna "rester"..
  • McIris
    Anonym (,) skrev 2017-11-03 10:57:06 följande:

Nej bara undrade om det var ägglossningsblödning. Konstigt att det kom bruna "rester"..

Nej, inte konstigt alls. De flesta blödningar brukar avslutas med brunare blod. Även mens. När jag har tagit vävnadsprov så kommer alltid bruna rester sist.
Svar på tråden Ägglossningsblödning i flera dagar?