• MissAnalys

    Frågeenkät för kvinnor

    Försöker undersöka procentfördelningen mellan rakade/orakade kvinnor i Sverige.


    Vore trevligt om ni damer som gillar att göra undersökningar kunde fylla i denna anonyma enkät:


    konshar.ddns.net


    Tack på förhand! <3


  • Svar på tråden Frågeenkät för kvinnor
  • äldreochklokare

    Vad ska du ha sån information till? Om man gör en enkät tycker jag att man ska redogöra för vad det ska användas till. 

  • MissAnalys
    äldreochklokare skrev 2017-11-01 10:14:07 följande:

    Vad ska du ha sån information till? Om man gör en enkät tycker jag att man ska redogöra för vad det ska användas till. 


    Helt vanlig nyfikenhet. Jag anser inte att man måste vara uppbackad av SIFO för att skapa lättsamma undersökningar som bygger statistik.


    Nåväl, som svar på din fråga ... Jag brukar publicera mina lekmannamässiga analyser på olika forum, såsom Familjeliv etc.


  • Pentra

    Det saknas flera viktiga frågor och svarsalternativ för att enkäten skall vara någotsånär visande/rättvisande. Å andra sidan så avslöjar formuleringen på enkätens frågor och svar, som den ser ut nu, en hel del om den som utformat denna enkät. ... Med vänlig hälsning, Pentra

  • MissAnalys
    Pentra skrev 2017-11-01 10:38:21 följande:

    Det saknas flera viktiga frågor och svarsalternativ för att enkäten skall vara någotsånär visande/rättvisande. Å andra sidan så avslöjar formuleringen på enkätens frågor och svar, som den ser ut nu, en hel del om den som utformat denna enkät. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Du kanske är ovanligt duktig på att läsa mellan raderna?

    Tips på frågeförbättringar mottages dock.
  • Pentra
    MissAnalys skrev 2017-11-01 11:05:44 följande:
    Du kanske är ovanligt duktig på att läsa mellan raderna? Tips på frågeförbättringar mottages dock.

    Så, jag skall göra ditt jobb? Men du kan få en bonus; det finns t.ex. över en halv miljon människor som helt naturligt saknar könsbehåring i vuxen ålder. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • MissAnalys
    Pentra skrev 2017-11-01 11:39:02 följande:

    Så, jag skall göra ditt jobb? Men du kan få en bonus; det finns t.ex. över en halv miljon människor som helt naturligt saknar könsbehåring i vuxen ålder. ... Med vänlig hälsning, Pentra


    Jag tror det kan vara så att du är lite sugen på att göra mitt "jobb"?

    Nä då, men jag är ändå ganska nöjd med mina frågeställningar.

    Att det rör sig om en halv miljon individer med denna avvikelse hade jag ingen aning om. Detta måste jag undersöka närmare.
Svar på tråden Frågeenkät för kvinnor