• Anonym (Mysko)

Mens vid fullmåne?!

Jag och en kompis diskuterade mens och hur kroppen fungerar i övrigt för flera år sedan vet inte varför jag kom att tänka på det nu men jag kommer ihåg att hon frågade mig ifall jag också har mens när det är fullmåne ute och jag stod som ett frågetecken trodde att hon skojade först, men hon var helt seriös och bad mig kolla det nästa gång när jag skulle ha mens, jag la märke till att så faktiskt var fallet. Varje gång jag har mens så är det fullmåne!! Känns lite skumt men har läst om det på internet och där står det att kroppen funkar så.. Känns som jag ska ha mens nu snart igen och det är väl fullmåne ute nu också?! Känns skumt och häftigt på samma gång, det är som ett mönster, jag har väldigt oregelbunden mens men kan få en hint om när jag kommer få det genom att studera månen..

• Svar på tråden Mens vid fullmåne?!
  • Carambolan
    Anonym (Mysko) skrev 2017-11-02 00:35:01 följande:

Känns skumt och häftigt på samma gång, det är som ett mönster, jag har väldigt oregelbunden mens men kan få en hint om när jag kommer få det genom att studera månen..

Skämtar du eller? Månens omloppsbana är tämligen regelbunden så om du har väldigt oregelbunden mens kan du inte ha prickat fullmånen särskilt ofta.
  • Anonym (Mysko)
    Carambolan skrev 2017-11-02 00:55:54 följande:

Skämtar du eller? Månens omloppsbana är tämligen regelbunden så om du har väldigt oregelbunden mens kan du inte ha prickat fullmånen särskilt ofta.

Nej det stämmer. Varje månad i 2 år har jag lagt märke till att jag har mens vid fullmåne så det stämmer. Trodde inte heller på det först, lägg märke till det nästa gång du har lingonveckan
  • Anonym (Mysko)
    Carambolan skrev 2017-11-02 00:55:54 följande:

Jag får alltid mens någon dag under tiden det är fullmåne. Kollade även fullmånekalendern nu och jämförde med min menskalender så ja det stämmer väldigt bra.
  • äsch

Då skulle ju alla ha mens samtidigt och så är det ju inte precis.

• Anonym (Mysko)
    äsch skrev 2017-11-02 01:43:51 följande:

Då skulle ju alla ha mens samtidigt och så är det ju inte precis.

På mig och min kompis stämmer det iallafall
  • Cecese

Jag var tvungen att kolla efter och det stämmer på 3 av 34 menscykler så nä, det tror jag inte på. 

• IsDimma

Av detta årets tolv fullmånar så har jag haft mens två gånger. Jag kan med att räkna dom två som ännu inte varit eftersom dom är så långt ifrån min beräknade mens att det knappast kommer inträffa samtidigt.

Svar på tråden Mens vid fullmåne?!