• Elinas98

Hur mycket kostar tvillingar första året

Hej jag är bara lite nyfikenhurmycket kostar tvillingr deras första levnads år jag har precis kommit hem med mina små Filip och Thea, födda i v.38+5 aja asså hur mycket kommer det gå på medkläder, mat, blöjor osv. hur var det för er var erat barns första levnads år dyrt eller billigt och hur mycket gick det på? skulle även vara intressant att veta hur mycket ett barn kostar sitt första levnads år någon som vet eller som vill hjälpa mig att räkna på det

• Svar på tråden Hur mycket kostar tvillingar första året
  • Anonym (Kvinna37)

Du kan gå in på soc hemsida och se deras beräkningar (finns säkert redan på Google) över existensminimum för den åldern. Det är då per månad men man kanske inte köper precis allt på deras lista. Sedan beror det ju lite på hur mycket kläder du köper osv. Du kan ju utgå från ett barn och då går det ju så klart ungefär dubbelt för tvillingar. Dock lär en tvillingvagn ha annat pris än två vanliga, det kan du också googla. När vi väntade barn gick basinköpen lätt på ca 15000:-, det inkluderar barnvagn, bilstol, spjälsäng, kläder, några nallar, skötbord, precis rubbet. Blöjor kan man nog räkna med att barnbidraget kommer att kunna täcka åtminstone. Mat har du ju (förhoppningsvis) gratis iaf ;) Kom ihåg att skaffa en bra barnförsäkring!

Svar på tråden Hur mycket kostar tvillingar första året