• Lolaaa123

Könshår, vad föredrar ni? Killar titta hit!

Jag ska träffa en kille nästa helg och vi kommer förmodligen ligga med varandra (är oskuld). Verkar som att många killar föredrar helrakat kön men jag trivs inte med det för jag får massa röda prickar och det svider/kliar. Just nu brukar jag klippa ner längden med en sax och raka bikinilinjen, funkar det? Eller finns det någon annan ?frisyr? som ni killar föredrar?

Är 18 år och vet att jag ska bestämma över min egen kropp osv, men vill ändå ha lite tips från er killar/män här.

Tack för svar =)

• Svar på tråden Könshår, vad föredrar ni? Killar titta hit!
  • Anonym (Man)

Det funkar som du har, dock skulle jag föredra om iallafall blygdläpparna var rakade.

• Anonym (Kille29)

Jag personligen gillar en liten sträng på venusberget mest, men det spelar egentligen ingen roll alls så länge det inte är full-långt, och även det skulle inte vara ett problem egentligen.

Jag tycker verkligen inte du ska göra något mer än vad du har nu och trivs i. Blir det ligga av så kommer killen vara så lycklig över det att han inte kommer reagera över det. Är han gnällig över hur DU sköter DIN kroppsbehåring så förtjänar han inte att få ha sex med dig, oskuld eller ej.

Jag förstår att det är nojigt och nervöst första gången, det är naturligt, men försök att slappna av och ta det för vad det är, sex är inget magiskt och speciellt, vilket du inser när du har testat.

Och om du mot förmodan verkligen vill raka dig helt eller delvis, så finns det dels olika rakgel som hjälper mot röda prickar, det finns hårborttagningsmedel för kön om det är hyveln som är problemet, vaxning funkar också (gör dock ont som fan enligt mig). Lättaste stället att hitta dessa produkter är på apoteket. Fråga dig fram hos personalen, kanske kan kännas pinsamt (minns själv när jag köpte kondomer i din ålder), men de är där för att hjälpa dig att hitta rätt grejer, och dubär absolut inte den första som frågar om sånt, så du behöver inte vara nervös!

Lycka till med håret, killen, sexet och livet!

• Anonym (Sara)

Är visserligen tjej men hört av dom jag legat med att heltalet är finast alternativt lite hår på venusberget. Kör med rakhyvel och rakgel för tjejer, finns överallt att köpa . Raka håret medhårs dvs riktningen med håret istället för mot hårets riktning.

Och sex för första gången är magisk och speciell ,så njut! Och gör aldrig något som känns fel.

• Anonym (Söt)

Om du vill raka - amvänd tvål istället för rakgel och smörj in med deodorant efteråt! Det hjälper. Sen måste man raka varje dag, annars blir stubben för lång och det blir lättare rött och irriterat.

• Anonym (:))

Att använda balsam vid rakning, och sedan smörja in med olja efteråt hjälper mot prickar och kli för mig :)

• Rambo69

Att klippa ner längden med sax och raka bikinilinjen tycker jag låter mycket bra,
    sen tycker jag att lite variation är bra. Det sexigaste som jag vet är när det är rakar nertill å ansat ovan blygdläpparna, typ klipt med sax.
    Medela gärna va du valde för frisyr.....

• PappaAndreas

Trimmat och rakad bikinilinje är snyggast.

• Anonym (me)

Låt håret sitta kvar. Naturligt är bäst.

Svar på tråden Könshår, vad föredrar ni? Killar titta hit!