• Anonym (Moster)

Wish närbutik -ett skämt el?

Okej, vi gick på det....som många andra. Men vi tänjte vi skall checka en gång, vi beställde ca 15 saker o billigt var det. Ett paket i gången anländer, vi traskar vid pisten o dom kikar "kommer dom IGEN". HAHA. Skrattena ökar för varje paket. Det blir ett dyrt skämt innan det är klart men, so what. En gång. Bolljysen man ska ha i en glasskål som såg ut som vanliga bolljus - i verkligheten var bollarna små som pingisbollar. Dom 3 häftiga röda gubbarna som var vinöppnare, kapsylöppnare o kniv på bilden - i verkligheten var alla samma sort. 3 kapsylöppnare, vad gör vi med det? En vacker lång collegejacka i verkligheten kort o bred. Badrumsmattan...den var nog bästa vitsen....den var så liten så den hade oassat i ett dockhus, en fot ryms på den. En BADRUMSMATTA, hur tänkte dom där,,....skrattade så jag kissade på mig. Min tunna dunjacka stl xl passar åt en tioåring, o ärmarna så korta så det är inte sant. Väntar med spänning på vad som komma skall. Finns nån som lyckats med köp härifrån?

• Svar på tråden Wish närbutik -ett skämt el?
  • Anonym (Moster)

NäTbutik alltså!

• Queennr1

Har köpt två par skor. Är jättenöjd. Dock var jag förutseende nog att beställa storlek 45.

Har normalt storlek 41.

• ilovebamse

Japp. Beställt.både.det ena o det andra. Trixet är att läsa recensionerna och beskrivningen noga. Ibland är det inte grejen på bilden som säljs.

Nöjdast med:

vattentäta högtalare. Bloothoot. Har en i duschen o en i köket vid matlagning.

Ett nintendospel innehållande 500 spel från när en.annan spelade. Mario chippendale osv

• Anonym (s)

Ja, jag lyckas mest hela tiden... Läser betygen och visst är det en chansning ibland men har fått hem bra saker. Gillar Aliexpress mer dock.

• Anonym (Man)
    Anonym (s) skrev 2017-11-03 00:20:18 följande:

Ja, jag lyckas mest hela tiden... Läser betygen och visst är det en chansning ibland men har fått hem bra saker. Gillar Aliexpress mer dock.

Känner samma. Aliexpress har bättre sortiment och priser tycker jag. Brukar vara under halva svenska priset.

Jag läser och kollar mått innan jag köper. Står inte mått köper jag inte.
  • Rakad Apa

Har många lyckade köp därifrån, saker som jag köpt till bra kvalitet för en rimlig slant. När man köper kläder får man beställa några storlekar för stora, oftast är det från från Kina och kinesisk L är typ S eller XS här i Europa. Därför bör man oxå läsa recessioner av produkten där andra köpare oftast nämner vilka storlekar som är lämpliga.

Man får det man betalar för, köper man krimskrams för en tjuga och förväntar sig en premium produkt så är man antingen naiv eller jävligt blåst. Därför lönar det sig inte alltid att stirra sig blind på priset och köpa det billigaste.

Tycker att kundeservice funkar ganska bra. Beställde en t-shirt med tryck och halva trycket fattades. Kontaktade kundservice och fick tillbaka pengarna inom 14 dagar.

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Rakad Apa
    ilovebamse skrev 2017-11-02 23:18:19 följande:

Japp. Beställt.både.det ena o det andra. Trixet är att läsa recensionerna och beskrivningen noga. Ibland är det inte grejen på bilden som säljs.

Nöjdast med:

vattentäta högtalare. Bloothoot. Har en i duschen o en i köket vid matlagning.

Ett nintendospel innehållande 500 spel från när en.annan spelade. Mario chippendale osv

Det där Nintendospelet, är det den som ser ut som den första konsolen som kom ut på 80-talet?

Hittade nämligen en sån på Wish men läste recession att av de där 500 spelen så var många spelen dubbletter.
  • Anonym (Liten)
    Rakad Apa skrev 2017-11-03 00:41:55 följande:

Har många lyckade köp därifrån, saker som jag köpt till bra kvalitet för en rimlig slant. När man köper kläder får man beställa några storlekar för stora, oftast är det från från Kina och kinesisk L är typ S eller XS här i Europa. Därför bör man oxå läsa recessioner av produkten där andra köpare oftast nämner vilka storlekar som är lämpliga.

Man får det man betalar för, köper man krimskrams för en tjuga och förväntar sig en premium produkt så är man antingen naiv eller jävligt blåst. Därför lönar det sig inte alltid att stirra sig blind på priset och köpa det billigaste.

Tycker att kundeservice funkar ganska bra. Beställde en t-shirt med tryck och halva trycket fattades. Kontaktade kundservice och fick tillbaka pengarna inom 14 dagar.

Jag köper min vanliga stl och hitils har inget varit förlitet. Däremot för stort...
    Skumt
  • Rakad Apa
    Anonym (Liten) skrev 2017-11-03 01:04:24 följande:

Jag köper min vanliga stl och hitils har inget varit förlitet. Däremot för stort...

Skumt

Där ser man, men då kanske kläderna du beställt inte är från t ex Kina där kläderna tenderar att vara små i storleken.
  • Anonym (Liten)
    Rakad Apa skrev 2017-11-03 01:11:26 följande:
    Där ser man, men då kanske kläderna du beställt inte är från t ex Kina där kläderna tenderar att vara små i storleken.
    Jag går efter måttabellen på sidan. Det brukar stämma... däremot har de skickat fel stl några gånger
  • Kiyah

Har beställt därifrån massor. visst har vissa grejer inte dykt upp och nån gång har jag fått fel grej, enkelt ordnat med kundtjänst som fixat pengarna tillbaka. Som så många andra säger gäller det att dels lästa produktinfon, där står oftast mått på prylar och läsa recensioner. Var dock noga med att göra båda, hatar när folk gnäller i recensionerna på nåt som klart och tydligt står i produktinfon men den har dom inte orkat läsa

• ilovebamse

Ja precis. Fast det är väldigt litet i verkligheten..

Jätteroligt. Det negativa är dock att du ibte kan spara. Stänger man av spelet så börjar man on från början. Alltså ingen minnesfunktion.

• Anonym (Moster)

Bra att nån lyckats. Men seriöst, ex en badrumsmatta för väntar man ju sig inte ska vara 10x15cm el? Nog e dom ku små där men inte såååå små, haha...

• Rakad Apa
    ilovebamse skrev 2017-11-03 08:43:09 följande:

Ja precis. Fast det är väldigt litet i verkligheten..

Jätteroligt. Det negativa är dock att du ibte kan spara. Stänger man av spelet så börjar man on från början. Alltså ingen minnesfunktion.

Okej, det är ju lite synd. Men är spelen på engelska eller kinesiska?
  • ilovebamse

Både och. brorsdottern på 9 år.älskar spelen.. hihi så en bra julklapp för inte så mkt pengar

• Anonym (Fia)

Jag har köpt ganska mycket från wish och är nöjd med allt utom en grej som gått sönder i frakten. Vanligtvis köper jag inte ömtåliga saker.

När det gäller kläder är det ju jätteviktigt att man kollar in vad folk har skrivit för kommentarer. Jag har inte fått fel storlek, eftersom jag har beställt mycket större när folk har skrivit att det behövs. 

När det gäller saker och storlek så brukar ju måtten vara utskrivna om man klickar på beskrivningarna. 

• Anonym (ebay)

Köper inte alls därifrån, utan direkt från ebay istället. Snål som jag är så har jag alltid markerat "fraktfritt"

Visst har det blivit nåt felköp eller nåt som inte blivit bra men en del saker har varit förvånande bra eller blivit bra mycket bättre än jag tänkt.

Svar på tråden Wish närbutik -ett skämt el?