• Anonym (:()

Är magkänslan alltid rätt?

Om man känner att något inte står rätt till i ens förhållande t.ex att den man älskar kommer lämna en snart, eller t.ex träffat någon annan man inte vet om men misstänker pga magkänslan eller att partnerns känslor för en inte är riktiga, brukar det stämma?

• Svar på tråden Är magkänslan alltid rätt?
  • Anonym (Japp, för det mesta)

Ja, den brukar stämma tycker jag, nästan varje gång. För mig har den nog alltid stämt, men vet inte hur det är för andra. Beror nog på hur stark intuition men har också..

• Anonym (Njaa)

Det här kan bero på flera anledningar

1- om man älskar en person jätte mycket då gör kärleken att man blir orolig att förlora den man älskar och börjar få för sig saker

2- om han inte älskar dig lika mycket eller inte visar hur viktig du är hans liv då är det klart att du ska känna som du gör

3-om man själv är ostabil inom sig och har minskad sjäkvkänsla och tror att nån annan där ute e bättre än en sjäv

4- din magkänsla kan stämma men vart kom dn känslan ifrån vad beror det på? jag tror att du har svaret själv :)

Anonym (Njaa) skrev 2017-11-04 00:06:30 följande:

Det här kan bero på flera anledningar

1- om man älskar en person jätte mycket då gör kärleken att man blir orolig att förlora den man älskar och börjar få för sig saker

2- om han inte älskar dig lika mycket eller inte visar hur viktig du är hans liv då är det klart att du ska känna som du gör

3-om man själv är ostabil inom sig och har minskad sjäkvkänsla och tror att nån annan där ute e bättre än en sjäv

4- din magkänsla kan stämma men vart kom dn känslan ifrån vad beror det på? jag tror att du har svaret själv :)

För att han beter sig konstigt och på ett liknande sätt som ex har gjort när förhållandet håller på att ta slut. Jag är inte inbillningssjuk av mig utan det är beteendet jag känner igen från tidigare relationer. Det är så synd för vi har inte varit tillsammans länge
  • Anonym (Njaa)

Okej då tror jag att d är dax att sitta o prata. inte roligt att gå runt med misstankar så vänta inte förlänge! Lycka till.

[quote60491][quote-nick]Anonym (Njaa) skrev 2017-11-04 00:42:38 följande:[/quote-nick]Okej då tror jag att d är dax att sitta o prata. inte roligt att gå runt med misstankar så vänta inte förlänge! Lycka till.[/quote]

Vill inte tro att det stämmer..

• Anonym (Njaa)

nej jag förstår men o andra sidan så måste du ju veta, Vi säger att det inte stämmer allt du tror, inte vill du gå runt o må dåligt för ingenting? o vi låtsas att din magkänsla stämmer då behöver du veta det hur ont det än gör ju tidigare desstu bättre:( tyvärr det är så hoppas jag inte låter elak för d menar jag inte

Anonym (Njaa) skrev 2017-11-04 01:01:00 följande:

nej jag förstår men o andra sidan så måste du ju veta, Vi säger att det inte stämmer allt du tror, inte vill du gå runt o må dåligt för ingenting? o vi låtsas att din magkänsla stämmer då behöver du veta det hur ont det än gör ju tidigare desstu bättre:( tyvärr det är så hoppas jag inte låter elak för d menar jag inte

Jag uppskattar att du är ärlig. Får fråga helt enkelt hur det ligger till bara han är ärlig mot mig då så han inte kommer med några bortförklaringar som han alltid brukar göra..
  • Anonym (Njaa)

du känner han bäst men jag ser inte nån anledning att han kmr med bortförklaringar om han verkligen vill lämna, snarare som en chans att nu vet hon nu behöver inte jag fundera på hur jag ska lägga upp det för henne! annars vill han inte lämna dig ju :) :)

• Queennr1

Ja det stämmer nästan alltid. Under förutsättning att den som har magkänslan är frisk. Om man har nån slags psykiatrisk ångestproblematik, kanske man ska ta magkänslan med en nypa salt.

• Anonym (Jjdf)
    Anonym (:() skrev 2017-11-03 23:43:52 följande:

Om man känner att något inte står rätt till i ens förhållande t.ex att den man älskar kommer lämna en snart, eller t.ex träffat någon annan man inte vet om men misstänker pga magkänslan eller att partnerns känslor för en inte är riktiga, brukar det stämma?

Både och! Det är klart att om något är uppenbart fel så märks det på stämningen. Men magkänslan kan också ljuga. Många som har problem med svartsjuka kan t.ex. använda magkänslan som argument för deras tes. Så jag tycker att man ändå ska försöka ta sin magkänsla med en nypa salt. Kom ihåg att så länge du inte har några bevis för vad det nu må vara så kan du inte veta. Känslor duger inte i en rättegång!

//En man som gått terapi för ångest
Svar på tråden Är magkänslan alltid rätt?