Va räknas som otrohet??
Frestad ??!!??12345
Frestad ??!!??12345
Eftersom det är din partner du vill vara otrogen mot är det väl lättast att du frågar henom vad hen anser vara gränsen
Som ovan skrev, så fråga din partner. Vissa anser att kyssar är otrohet. vissa anser att chatta med andra är otrohet, vissa tycker sex är det, andra anser att det är ortrohet när någon har en en partner vid sidan av. För vissa räcker en kram. Så fråga din pratner tycker. Hon kanske tycker att skriva med andra är otrohet, att där dras gränsen för vad som inte är acceptabelt.
Gift sedan 14 år och med ett falnande sexliv de senare åren så har jag ?råkat? vara otrogen två ggr. Inget jag är stolt över men det har ändå hjälpt mig att öppna ögonen. Jag drar gränsen när jag tar den i tvåan. Med en lite vidare definition har jag nog varit otrogen ytterligare några ggr.
Det är upp till dig och din partner att tillsammans definiera vad som är otrohet i er relation.
Gift sedan 14 år och med ett falnande sexliv de senare åren så har jag ?råkat? vara otrogen två ggr. Inget jag är stolt över men det har ändå hjälpt mig att öppna ögonen. Jag drar gränsen när jag tar den i tvåan. Med en lite vidare definition har jag nog varit otrogen ytterligare några ggr.
Ööh varför drar du gränsen vid tvåan??! Det låter som ett sätt att rättfärdiga ditt beteende genom att dra gränsen allra längst bort i helvetet (helvetet har många grader)? Så med en vidare definition, sex eller kyssar eller chatt/sms-kontakt flirt med någon, hur många tror du att varit otrogen med då?
Min gräns går betydligt tidigare, typ redan när det finns sådana saker/möten du känner att du inte kan berätta för din partner (förutom porr). Sedan är det ju inte så att all otrohet behövs berättas om för partnern, ex jag blev tänd på/flirtade lite med min kollega under jobbfesten, om det inte blir mer än så. Livet händer och tankar/känslor går ju inte att göra så mycket åt, snarare handlar det om hur du agerar på dem.
För egen del definierar jag otrohet såhär: all sorts intim kontakt med någon annan som man döljer för sin partner.
Under intim kontakt räknas även mail, chatt och samtal med uppenbar flirt/sexuell anspelan.
Rent moraliskt är vä? det mesta man inte pratar med en partner om otrohet. Själv har jag vidare gräns bara vid direkt samlag är det otrohet. Hångla se varandra leka med sig själv kanske en hjälpande hand eller tunga tycker jag är ok. Vi har olika gränser allesammans.
Håller med dig Luftis kan man kontakta dig?
Absolut vem som helst får gärna höra av sig.
Otrohet är alla sexuella/intima handlingar du inte vågar berätta om för din partner.
Att känna dragning eller åtrå till någon annan än sin partner är inte otrohet men att agera på den känslan/impulsen är det.
Jag har blivit sviken i ett tidigare förhållande och mitt ex gjorde nog det mesta med den killen. Jag hade dock känt mig lika sviken även om deras vänsterprassel bara hade stannat vid hångel och kyssar!
I övrigt håller jag med inlägg #1
Fråga din partner, hen är den enda som kan svara på den frågan