• Anonym (bebis)

Ralph Lauren och Burberry kläder till bebisar?

Varför klär man sin bebis i dyra märkeskläder som Burberry och Ralph Lauren? Tycker ni att kläderna är finare eller är det pga status eller annat?

• Svar på tråden Ralph Lauren och Burberry kläder till bebisar?
  • Anonym (Bara status)

Jag vill att det ska synas att vi har pengar. Därför har vår bebis mycket märkeskläder. Tycker egentligen lindex och hm har ursöta kläder, Ralph Lauren och Burberry är för preppy för min smak egentligen. Men jo, köper dem ändå. Och ja, jag har dålig självkänsla.

• Anonym (Gina)
    Anonym (Bara status) skrev 2017-11-04 15:46:00 följande:

Jag vill att det ska synas att vi har pengar. Därför har vår bebis mycket märkeskläder. Tycker egentligen lindex och hm har ursöta kläder, Ralph Lauren och Burberry är för preppy för min smak egentligen. Men jo, köper dem ändå. Och ja, jag har dålig självkänsla.

Hm. Hoppas du kommer över det. Både jag och barnen går i lindex och vi känner oss helt fab ändå.
  • Anonym (Bara status)
    Anonym (Gina) skrev 2017-11-04 16:04:12 följande:

Hm. Hoppas du kommer över det. Både jag och barnen går i lindex och vi känner oss helt fab ändå.

Det förstår jag, superfina kläder.
  • fluu

Förmodligen för att man gillar dessa kläder och för att man kan. Jag ser faktiskt inte poängen i att klä sitt barn i annat än det man vill om det nu fungerar och barnen givetvis får leka och vara barn i kläderna.

Det är klart att det också finns människor som tror att de höjer sin status genom att klä sina barn i dyra kläder, men det är en sorglig inställning så jag dömer dem inte för det.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Al)

Eller så kan man inhandla det i USA om man antingen är där själv eller be nån bekant som ska dit, där är dom inte dyrare än lindex,HM-kläderna här hemma

• BuoBä

Senast en sån här diskussion var uppe så var jag tvungen att kolla upp prisnivån, och barnkläder från Ralph Lauren är förvisso dyrare än typ Lindex, men inte vansinnigt dyra. Så det är intressant att folk retar upp sig på RL-mammorna, medan jag aldrig någonsin har hört någon klaga på folk som klär sina barn från topp till tå i Mini Rodini, som kostar ungefär lika mycket.

Svar på tråden Ralph Lauren och Burberry kläder till bebisar?