• Undrandekvinna

    Män som glor

    Jag får ofta blickar av män som inte slutar förrän jag ser på dem tillbaks. Jag själv ger bara blickar om jag vill någon något därför bli jag fundersam vad de betyder. Jag ser inte avvikande ut på något sätt. Stirrar ni på folk och i sådana fall, i vilket syfte?

  • Svar på tråden Män som glor
  • Undrandekvinna

    I vilket syfte skulle man glo på någon som är attraktiv? Jag själv blir blyg om jag ser en snygg person så att personen inte ska märka något.. men alla fungerar väl olika.

  • CitronTulo
    Undrandekvinna skrev 2017-11-04 23:39:33 följande:

    I vilket syfte skulle man glo på någon som är attraktiv? Jag själv blir blyg om jag ser en snygg person så att personen inte ska märka något.. men alla fungerar väl olika.


    Tror vissa män verkligen tror att de är superdiskreta.. men det är de inte, haha!
    Blir du besvärad när de kollar in dig? Inte kul om man känner sig som ett bytesdjur liksom..
  • Undrandekvinna

    Ja, kanske det. Jag tycker det är väldigt obekvämt att känna sig iakttagen. Mest fundersam kring varför någon tar sig friheten till detta.. det kanske har med ett maktspel att göra tänker jag som du säger, den iakttagne känner sig i underläge och som ett objekt och den andre får en tillfredställelse i att vara den som objektifierar.

  • Jenna Eriksdotter
    Undrandekvinna skrev 2017-11-05 00:12:44 följande:

    Ja, kanske det. Jag tycker det är väldigt obekvämt att känna sig iakttagen. Mest fundersam kring varför någon tar sig friheten till detta.. det kanske har med ett maktspel att göra tänker jag som du säger, den iakttagne känner sig i underläge och som ett objekt och den andre får en tillfredställelse i att vara den som objektifierar.


    Men va fan, folk tittar,stirrar och glor på va fan dom vill. Finns säkert 100 anledningar varför folk stirrar. Det är ingen frihet man tar, det är en frihet som alla har. Stanna hemma om du inte vill att folk ska titta på dig. Visst kan det vara obehagligt med mera, men man kan ju inte tala om för folk vad dom får och inte får titta på, det är ju bara att acceptera.
Svar på tråden Män som glor