Ni med småbarn som gått isär- varför gjorde ni det?
Ja, vad var det som gjorde att ni gick isär? Vem tog initiativet?
Ja, vad var det som gjorde att ni gick isär? Vem tog initiativet?
Det klassiska. Mina ansvarsområden ökade lavinartat när vi fick barn och flyttade från lägenhet till villa.
Från att ha jobbat 8 timmar, och städat/tvättat/lagat mat/diskat i kanske 7 timmar/vecka skulle jag plötsligt jobba 8 timmar, hämta och lämna barn, fixa frukost, kläder, leka, städa, tvätta, diska, laga mat, sköta trädgård, rodda barnens aktiviteter, fixa presenter åt alla (inkl. mig själv) m.m.
Min sambo fortsatte liksom med sitt liv precis som innan.
Spiken i kistan var när han tyckte att jag inte tog hand om mig själv som förut. Jag duschade i regel mitt i natten när barnen sov för att han inte ens kunde ha ansvar för dem den tiden det tog och hade med mig barnen till tandläkaren för att han inte kunde se varför de skulle vara hemma då, att få gå hemifrån utan barnen var liksom otänkbart, när skulle jag kunna träna? Hans svar var att jag ju kunde gå till utegymmet, då kunde barnen ju leka runt.
Det klassiska. Mina ansvarsområden ökade lavinartat när vi fick barn och flyttade från lägenhet till villa.
Från att ha jobbat 8 timmar, och städat/tvättat/lagat mat/diskat i kanske 7 timmar/vecka skulle jag plötsligt jobba 8 timmar, hämta och lämna barn, fixa frukost, kläder, leka, städa, tvätta, diska, laga mat, sköta trädgård, rodda barnens aktiviteter, fixa presenter åt alla (inkl. mig själv) m.m.
Spiken i kistan var när han tyckte att jag inte tog hand om mig själv som förut. Jag duschade i regel mitt i natten när barnen sov för att han inte ens kunde ha ansvar för dem den tiden det tog och hade med mig barnen till tandläkaren för att han inte kunde se varför de skulle vara hemma då, att få gå hemifrån utan barnen var liksom otänkbart, när skulle jag kunna träna? Hans svar var att jag ju kunde gå till utegymmet, då kunde barnen ju leka runt.
Hon ville inte ha sex.
Hon la sig i allt jag gjorde och delade ut tillrättavisningar och instruktioner när jag skulle göra något i hemmet och med banet utan att jag bett om det. Hon tyckte att hon behövde förklara för mig hur allt ska göras fast jag i många fall kunde dessa saker bättre än henne. Frusplaining. Till slut tappade jag lusten och blev initiativlös för att bara för att hennes evinnerliga mästrande. Hon gnällde hon på att jag inte tog ansvar
Hon misstänkte att jag var pedofil och ville inte att jag skulle vara ensam med barn.
Jag tog initiativet.
Vilken idiot.
Har han barnet varannan vecka?
Hur funkar det ?
Hans liv ändrades inget efter att vi fick barn medan jag fick sköta allt som hade med barn & hem att göra. När han sen började bli sur, otrevlig och ljög så ledsnade jag.
Förlåt, men vilket jävla AS!
Jag funderar på att lämna min man av följande orsaker: han har blivit tillbakadragen, pratar inte, gnäller, ser aldrig när man gör något i hemmet och uppskattar det, ger aldrig komplimanger, han har blivit deprimerad, trött och sliten, kärleken finns inte kvar, all energi går till barnen, kallar en fika saker, aggressiv, ful, livlös... plus att ett liv med mer ensamhet och fritid lockar!