• Erikaaa

Skaffa en "sladdis"

Hej.

Skulle behöva era råd. Har idag 2 barn som är i åldrarna 5 och 8 och vi har kommit in i en skön fas i livet. Barnen leker själva, börjar bli mer självgående och vi får sova. Men ändå så kan jag inte släppa tanken på att få ett sista barn även att vi sen tidigare bestämt att vi nu är klara. Det blir att börja om för oss men tänker i mina tankar att vi skulle vara så mer trygga i vårt föräldraskap och njuta mer. Min man är inte alls lika förtjust i detta och säger att jag bara minns det positiva med en bebis.

Någon som kan råda mig eller ge era egna erfarenheter av detta?

• Svar på tråden Skaffa en "sladdis"
  • MammaMia1012

Hej,

Vi har precis bestämt att skaffa en "sladdis" vår är 5&7år. Har nog alltid funnits en tanke om en trea men nu bestämde vi oss. Jag har verkligen velat fram till beslut pga precis som du skriver att allt rullar på nu osv. Kroppen är tillbaka till det normala och man har det bra ekonomiskt. Men så fort vi bestämde oss så kände jag att det var så rätt och jag kan inte förstå att jag tvekat :)

Sen är det ganska skönt att vi inte har så stor press, blir det så blir det. Annars har vi två fantastiska barn <3

Vet inte om detta hjälper dig alls men ville dela våran väg till beslut. :)

• Erikaaa

Skönt att höra att andra har samma känsla. Tack för svar:)

Min man är rädd att våra 2 stora barn ska få hålla tillbaka om vi skaffar en liten. Han tycker att vi har sån frihet nu när barnen är stora och att nu kan vi börja "leva" på ett annat sätt tillsammans med barnen. Att vi nu kommit dit vi sett fram emot, kämpat oss genom de trötta småbarnsåren. Jag håller ju med honom till 100 % men kan ändå inte släppa tanken på att faktiskt få ha ett till litet liv att älska.

Hur gammal är du?

Vi var inga när vi fick våra barn (22) och på något vis känner jag mig gammal nu fast jag bara är 30 och många inte ens starar med barn då.

Många tankar :)

• MammaMia1012

Förstår dig/er precis. Vi är lite äldre 37 och han 40 så känns lite som det var nu eller aldrig :-0

Jag tror att ni kommer bli nöjda med vilket beslut ni än tar, ni har ju dessutom många fertila år kvar att bestämma er på :)

Svar på tråden Skaffa en "sladdis"