• muscot

Promlem med diskmaskin:/

Hjälp! Jag kan inte något om teknik och efter att ha läst bruksanvisningen blir jag inte direkt klokare. Det är en IKEA hjälpsam diskmaskin. Jag startar programmet och ungefär 5 minuter börjar den pipa i 10-sekundersintervall och det blinkar rött vid "programslutsymbolen".

Någon som har några tips eller förslag?

• Svar på tråden Promlem med diskmaskin:/
  • Aniiee

Det som står i bruksanvisningen är ju att stänga v vattenintaget och ringa service, sådet är nog vad ni får göra.

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • muscot

Produkten fylls inte med vatten. ? Kontrollampan för Program klart blinkar en gång periodiskt. ? Ljudsignalen hörs en gång med jämna mellanrum. ? Kontrollera att vattenkranen är öppen. ? Kontrollera att trycket i vattentillförseln inte är för lågt. Kontakta kommunen för denna information. ? Kontrollera att vattenkranen inte är igensatt. ? Kontrollera att filtret i tilloppsslangen inte är igensatt. Rengör filtret. ? Kontrollera att tilloppsslangen inte är böjd eller snodd.

Kan det vara den? Livrädd jag kommer förstöra något 

• Aniiee
    muscot skrev 2017-11-05 15:04:43 följande:

Produkten fylls inte med vatten. ? Kontrollampan för Program klart blinkar en gång periodiskt. ? Ljudsignalen hörs en gång med jämna mellanrum. ? Kontrollera att vattenkranen är öppen. ? Kontrollera att trycket i vattentillförseln inte är för lågt. Kontakta kommunen för denna information. ? Kontrollera att vattenkranen inte är igensatt. ? Kontrollera att filtret i tilloppsslangen inte är igensatt. Rengör filtret. ? Kontrollera att tilloppsslangen inte är böjd eller snodd.

Kan det vara den? Livrädd jag kommer förstöra något 

Om du stänger av och ringer service kan du inte förstöra något.

det kan vara den (fylls den med vatten?) eller så är det en lite längre ned:

Översvämningsskyddet är aktiverat. ? Kontrollampan för Program klart blinkar tre gånger periodiskt. ? Ljudsignalen hörs tre gånger med jämna mellanrum.
    Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Carambolan

Vet inget om just den här maskinen, men det är inte så att du råkat slå av ballofixen till diskmaskinen? I mitt kök sitter den på blandaren och är lätt att råka komma åt när man till exempel städar och torkar av kranen.

• muscot

Det kommer ljud som om vattnet kommer. fast det kommer inget vatten..var sitter ballofixen? Jag har nyligen städat under diskbänken. Kanske är därför?

• muscot

Problem löst! hadde kommit borti ballofixen. Tack så jättemycket!! God helg

Svar på tråden Promlem med diskmaskin:/