• Colin14

    utlandssemester

    Jag lever i en väldigt udda situation. När min ex man lämnade mig för en ny kvinna tog jag kontakt med ex mannens nyas man som han lika chockad stod inför skilsmässan. Men vi hjälpte varandra genom skilsmässan och fattade tycke för varandra och de ena ledde till de andra för göra en historia väldigt kort. Jag har en son som är 3,5 år och min sambo en flicka på 11 en son på 7 och en på 3 år. Dom är 4 barnen är alltid med varandra som sagt eftersom situationen är spm den är, vi har barnen varannan vecka. Barnen älskar de men inte våra ex. Allt dom kan göra för att förstör gör dom. Nu till frågan. Exen bokade en resa i vår barnvecka men vi ändrade dagar så att dom skulle få åka med barnen på vår vecka i slutet av maj. Då bestämde dom resa utan att kolla med oss innan. Vi kolllade då på resor till hösten ist men insåg snabbt med 4 barn att höst går inte de blir för dyrt. 2 andra familjer bjuder in oss att följa med till Turkiet med barnen i slutet på april vi säger ja och barnen är glada. Perfekt när vi åker är de bara 3 dags ledig från skolan men nu säger ex att vi inte få åka innan dom. Dom vill vara först med barnen och prata skit om oss framför barnen och vill vi ska dela på ungarna för de blir stressigt i skolan för dom. Vi vill ju åka som en familj. Ser ni problemet i detta? Att barnen får åka 2 ggr i maj med 3 veckors mellanrum? Snart är flickan stor och då kan man ej göra så här mer. Nästa år är de nationellaprov.

Svar på tråden utlandssemester