• MVZ

Mögel i barnvagn

Upptäckte häromdagen att vi hade mögel i varukorgen under vagnen. Ännu mer specifikt på träskivan som fanns inuti den som jag inte ens visste om existerade. Den här vagnen har stått iinomhus i bostden, senaste månaden i en liten 2a innan i en 4a där den stod på 1a plan med bostaden en trappa upp.

Jag har mögelnoja deluxe o att upptäcka detta har kraschat mitt liv totalt. I förra bostaden har vi kanske bott med det här i ett års tid.

Just nu är sonen sjuk och jag är livrädd för att det ska vara pga möglet. Visserligen är jag också sjuk o vi blev det tätt inpå varann så kanske helt enkelt bara en förkylning och i förra bostaden var han aldrig sjuk så känns inte som om han då påverkades iaf men man vet ju inte med cancerrisk. Jag slängde ut varukorgen direkt när jag upptäckte men hur vet man om men? Cancer får ju tiden utvisa men halsen o liknande. Kan sånt kollas?

Vad bör jag göra med bostaden? Vagnen i övrigt har jag tvättat och den visar inga tecken på mögel, jag har tvättat golven och dammat, borde man göra nåt mer för att "sanera" lägenheten eftersom den stått här inne?

Jag pallar verkligen inte mögel...och det här får mig rent av att stå o grina just nu...

• Svar på tråden Mögel i barnvagn
  • Snuttis2

Släng skivan o tvätta tyget, och ta det sedan lugnt!

Den mängden kan inte skapat en hälsovådlig miljö.

• MVZ

Slängde alltet o beställde ny varukorg, nä jag hoppas att det inte gjort skada men usch för mögel

Svar på tråden Mögel i barnvagn