• Snufflan

Kan jag missat äl?

Hej! 

Jag skulle behöva er hjälp! Jag och sambon har börjat försöka bli gravida för första gången. Slutade med p-piller 11 sep och jag har haft en p-piller mens direkt efter avslut och nu en riktig mens.

Riktiga mensen kom 23-27 okt. Jag vet inte min cykels länd eftersom jag precis slutat med p-piller. Men jag räknade med en vanlig cykel. Den säger att jag ska ha äl 5 nov (i dag). 

TYVÄRR kom jag på lite sent att kolla med äl-test och började kolla i fredags 3:e och har gjort det fram till idag. Men det visar neg. alla dagar. Så här har dagarna sätt ut.

23-27 okt - Mens

1 nov - Samlag

3 nov - Äl-test neg

4 nov - samlag + neg äl-test

5 nov - neg äl-test

Kan jag missat ÄL typ på några dagar tro? 1-2 nov? Eller borde testet givit utslag? Eller hade jag det kanske 30-31 nov? 

Antingen har jag missat äl precis eller så kom den 1-2 nov (vi hade ju samlag 1 nov). Eller så är ÄL sen och jag borde fortsätta testa några dagar till.

Vad tror ni som har varit med i leken förr? 

• Svar på tråden Kan jag missat äl?
  • Tumvante

Hade själv första mensdag 22 okt, ÄL i fredags. Har typ 27-dagars cykel... lite ojämn. Men nej, för Guds skull sexa på ikväll (och annars med jämna mellanrum i de glada dagarna efter mens).

Ägget är tillgängligt i ett tag efter själva äggsläppet.

Jag kör p. Tracker som app, tycker den är rätt bra som guide.

Testar du samma tid på dygnet?

• Snufflan
    Tumvante skrev 2017-11-05 21:20:54 följande:

Hade själv första mensdag 22 okt, ÄL i fredags. Har typ 27-dagars cykel... lite ojämn. Men nej, för Guds skull sexa på ikväll (och annars med jämna mellanrum i de glada dagarna efter mens).

Ägget är tillgängligt i ett tag efter själva äggsläppet.

Jag kör p. Tracker som app, tycker den är rätt bra som guide.

Testar du samma tid på dygnet?

Jag har testat mitt på dagen alla dagar. Inte exakt samma tid dock. En gång på morgonen med. 

Som sagt, mens 23-27 okt. 
    Sexade 1 nov, 4 nov. Ska nog hoppa på karln i kväll och i morgon också.

Hur länge ska man sexa och hur ofta? 
    Hela kommande veckan? Varannan dag?

• Tumvante

Hmm... svårt att säga då när din ÄL varit. Inga känningar någon dag omkring dag 12-15?

Varannan dag brukar de ju rekommendera. Tiden tror jag är mindre viktig. Men kanske bäst att inte känna det som mekanisk sex, utan lustfyllt.

• Snufflan
    Tumvante skrev 2017-11-05 21:35:07 följande:

Hmm... svårt att säga då när din ÄL varit. Inga känningar någon dag omkring dag 12-15?

Varannan dag brukar de ju rekommendera. Tiden tror jag är mindre viktig. Men kanske bäst att inte känna det som mekanisk sex, utan lustfyllt.

Jag är nog ganska ny på att känna mina ägglossningar. Dock har jag upptäckt liiiiiite flytningar som är sega, genomskinliga och går att dra trådar mellan tumme och pekfinger. Om det är äl-flytningar borde ju stickorna ge utslag tycker man ju. 

Hur länge hade du försökt? :)
  • Tumvante
    Snufflan skrev 2017-11-05 21:49:06 följande:

Jag är nog ganska ny på att känna mina ägglossningar. Dock har jag upptäckt liiiiiite flytningar som är sega, genomskinliga och går att dra trådar mellan tumme och pekfinger. Om det är äl-flytningar borde ju stickorna ge utslag tycker man ju. 

Hur länge hade du försökt? :)

Hur länge jag har försökt få syskon, eller hur länge jag försöker i en cykel?

Vi har kämpat sedan januari, blivit gravid 4 ggr i år, men mist alla graviditeter

Jag får själv lite värk i en av äggstockarna (ofta vänstra). Och så flytningarna då... i typ 5 dagar.
  • Snufflan
    Tumvante skrev 2017-11-06 14:25:12 följande:

Hur länge jag har försökt få syskon, eller hur länge jag försöker i en cykel?

Vi har kämpat sedan januari, blivit gravid 4 ggr i år, men mist alla graviditeter

Jag får själv lite värk i en av äggstockarna (ofta vänstra). Och så flytningarna då... i typ 5 dagar.

Tänkte hur länge du försökt bli gravid. Beklagar dina MF. Hoppas det går för dig snart! ??
  • Tumvante
    Snufflan skrev 2017-11-06 15:16:31 följande:

Tänkte hur länge du försökt bli gravid. Beklagar dina MF. Hoppas det går för dig snart! ??

Tack

Jag har det vill säga bra erfarenhet av att bli gravid med ÄL test som guide... de fyra ggr är de 4 ggr jag testat... och har testat och fick till det på ÄL i denna vändan också (fredags)... kände lite nyp nyss, men man överanalyserar ju allt som skulle kunna vara en signal på något
Svar på tråden Kan jag missat äl?