• Anonym (harpesb)

Hade kors runt halsen, påhoppad av kollegor...

Fick en fin födelsedagspresent förra veckan av min mormor som är väldigt kristlig av sig, ett silverkors i halsband.

Nu ville jag gärna ha det på mig, inte för att liksom irritera någon utan för att visa upp det, det hade nog min mormor önskat i alla fall.

Där jag jobbar är det mångfalld av olika kulturer och etniciteter, och några har tydligen retat upp sig på att jag bar ett kors. Vissa började hänvisa till olika policys om att vi inte får ha smycken i vårt jobb osv. En kvinna skulle polisanmäla mig för hets mot folkgrupp, osv. Att det sen går omkring människor med slöjor på samma arbetsplats är tydligen helt okej.

Varför är de undantagna ur systemet och inte jag? Om jag hade haft en jordglob i halssmycke, hade de hotat polisanmäla mig då också? Nej förmodligen inte, tycker bara det är jävligt kränkande att jag inte får klä mig som jag vill men andra får....

• Svar på tråden Hade kors runt halsen, påhoppad av kollegor...
  • Anonym (B)

Men jisses, ansträng dig lite när du ska ha hålla på såhär... zzzz

• anon88

Tycker du ska gå till din HR och fråga om de kan göra något. Du får ha på dig ditt kors och de får ha på sig sina slöjor. Men om de har en policy om att man inte får ha smycken så är det inte mycket du kan göra. 

Tycker du ska prata med dina kollegor och säga att ditt kors är som deras slöjor, det är en del av din religion och det är inget fel på det. Om du däremot hade en nazi märke på dig hade det varit annorlunda. 

De kan anmäla men det kommer ingen vart... 

• Anonym (harpesb)
    anon88 skrev 2017-11-06 12:04:51 följande:

Tycker du ska gå till din HR och fråga om de kan göra något. Du får ha på dig ditt kors och de får ha på sig sina slöjor. Men om de har en policy om att man inte får ha smycken så är det inte mycket du kan göra. 

Tycker du ska prata med dina kollegor och säga att ditt kors är som deras slöjor, det är en del av din religion och det är inget fel på det. Om du däremot hade en nazi märke på dig hade det varit annorlunda. 

De kan anmäla men det kommer ingen vart... 

Skapar bara väldigt dåliga relationer med kollegorna...
  • Anonym (mm)

Antingen har ni en policy mot smycken eller också inte. Du blandar väldigt i din story. 

Tror mer på att du är ute efter att vigla upp stämningen här av någon anledning.

• Anonym (svans)
    Anonym (B) skrev 2017-11-06 12:01:58 följande:

Men jisses, ansträng dig lite när du ska ha hålla på såhär... zzzz

kan bara hålla med.... Så tråkigt med dessa bullshit trådar för att sprida falska saker....

TS nej ingen kan hindra dig från att bära ett kors, utom just om man inte får ha några smycken alls. Finns arbetsplatser där man av olika anledningar inte får ha ett endast smycke, kors eller annat spelar ingen roll....

Att någon skulle kalla det hets mot folkgrupp är bara idioti, krävs att du säger saker för att klassas som det. 

Så skall du berätta att du hört att man inte får säga god jul, inte får fira jul, inte får pynta osv osv nu också?? Lussekatter är ett nej nej och pepparkakor är rasistiska... Samma skitsnack kommer ett gäng gånger varje år... så barnsligt och löjligt... 

• Anonym (Tork)

Trollen små, kom fram var ni än är!

• Glinda från Oz

Du får jobba på lite mer om du vill göra en trovärdig trolltråd.

• Anonym (harpesb)
    Glinda från Oz skrev 2017-11-06 12:47:55 följande:

Du får jobba på lite mer om du vill göra en trovärdig trolltråd.

Jag har ett kors och ajg är kristen. Gud kommer att förbarma dig, var så säker. Mina barnbarn har redan sett Guds vrede när deras båt sjönk i Östersjön -94.....!!!
  • Anonym (X)
    Anonym (harpesb) skrev 2017-11-06 12:53:30 följande:

Jag har ett kors och ajg är kristen. Gud kommer att förbarma dig, var så säker. Mina barnbarn har redan sett Guds vrede när deras båt sjönk i Östersjön -94.....!!!

Borde du inte vara pensionär om du hade barnbarn redan '94?
Svar på tråden Hade kors runt halsen, påhoppad av kollegor...