• Anonym (Nina-73)

    Hur länge håller ett äktenskap utan sex?

    Inte legat med maken på många år, efter 20 år tillsammans, fyra barn, renovering och sjukdomar är min lust obefintlig numer. Vi pratar aldrig om de utan de har blivit som de blivit bara, vi båda verkar varken missnöjda eller nöjda med situationen men frågan som ständigt är i mitt huvud är ändå: hur länge håller en relation helt utan sex och närhet? Slutar de alltid med att någon till sist är otrogen?

  • Svar på tråden Hur länge håller ett äktenskap utan sex?
  • Anonym (Tråkigt)

    Tråkigt att de är så mellan er, men av personliga upplevelse så är närhet väldigt viktigt, man vill känna sig älskad, puss, kram, en enkel smek på ryggen liksom, typ sånt, behöver inte direkt va sex men att man visar sin partner kärlek, och får man inte nåt av de, vilket leder till att de blir ingen sex heller så svalnar kanske känslorna?? Ser varanda som vänner istället? Och då kanske de blir att man söker andra som kan ge allt de? Men personligen tycker jag att om man har kommit till den punkten där man söker efter andra så ska man ha ett öppet o ärligt samtal med sin partner innan man är otrogen lr gör nåt!

  • Anonym (vet ej)

    vet ej, men det låter himla trist, trots orsaker/anledningar som säkert gör det något sånär begripligt. Vad är en relation i tvåsamhet om intimitet och närhet inte längre finns? Praktiskt familjehäng som vänner?

  • Anonym (Ella)

    När man inte längre har sex med varandra så har man ju blivit vänner. Officiellt/på papper är man gifta med varandra men egentligen är man bara vänner. Det är som att två vänner är gifta med varandra. Nu har ju vännerna gemensamma barn också. De hade ju en relation tidigare. Jag anser att relationen är redan över.

    Två vänner kan också vara gifta med varandra om man inte längtar efter något sexuellt eller romatiskt. När de behoven uppstår kan det ju bli otrohet. Den dagen får man göra sitt val, fortsätta vara gift med en vän eller skilja sig om man blir förälskad i en ny man.

Svar på tråden Hur länge håller ett äktenskap utan sex?