Extrem beslutsångest, hjälp
Hej! Det är så här att jag har en helt fruktansvärd beslutsångest, sover inte om nätterna. Jag har alltid fattat beslut på min magkänsla och det har alltid lätt mig rätt, men just nu känner jag mig helt lost. Jag har en utbytestermin via universitet bokad till Tyskland nu till våren. Jag valde att söka utbyte då jag dejtar en kille på distans, och det börjar bli seriöst. Jag har varit helt inställd på att åka och testa om vi fungerar ihop i vardagen men har senaste veckorna haft stora tvivel. Jag tycker om honom sjukt mkt men pga en stor ålderskillnad mellan oss kommer jag vara den som flyttar till honom om vi ska bo ihop i framtiden och dessutom är han i ett stadie att han vill ha barn snart och där är inte jag. Jag tycker sjukt mycket om honom och tanken på att inte ses igen gör så ont, men samtidigt säger min magkänsla att han inte är min framtida partner även om jag aldrig känt mig så trygg med någon man förut. Jag har också fått möjligheten att istället åka till Nya Zeeland och jobba på en hästranch till våren, vilket är en dröm jag länge haft. Det känns väldigt lockande men samtidigt känner jag att jag vill vara med honom och ge det vi har en chans. Även fast jag inte tror på att vi kommer vara tillsammans i framtiden. Ångest, ena stunden känner jag Tyskland och nästa Nya zeeland. Vad ska jag göra? Känns också helt fruktansvärt att eventuellt behöva ta samtalet att jag inte åker till Tyskland. Känns som att jag både vill ha kakan och äta den.