• Anonym (Frågvis)

ÄL-flytningar direkt efter mens

I våras hade jag en cysta på äggstocken. Den satt där i drygt fyra månader och trasslade till menscykeln på mig. Den försvann i slutet av augusti utan behandling. Men - sen dess har jag haft som ägglossningsflytningar dagarna efter mens. Själva cykeln har inte ändrat sig utan varierar som vanligt mellan 28 och 31 dagar. Jag brukar få ägglossningskänningar ungefär när jag bör ha ägglossning, men de karaktäristiska flytningarna dyker upp samma dag eller dagen efter att mensen slutat och hänger sen med ett par dagar.

Är det någon som vet vad det kan bero på? Jag födde barn för ett år sen och fick tillbaka mensen efter tio veckor (först nio veckors avslag) och då hade jag inte sådana här flytningar. Kan cystan ställt till nåt mer hormonellt? För inte kan jag plötsligt ha ägglossning direkt efter mens, men ändå ha lika lång cykel som vanligt?

• Svar på tråden ÄL-flytningar direkt efter mens
  • EmelieSW

Hej!

Har du fått något svar om ägglossningsflytningar dagarna efter mens? Jag har råkat ut för samma några gånger och vet inte anledningen.. Jag har också haft cystor, men vid senaste ultraljudet såg de inget som såg konstigt ut. Har precis haft mens och har nu ägglissningsliknande flytningar. Kommer testa med ägglossningstest från imorgon och se om det blir något utslag.

//Emelie

• Anonym (Frågvis)
    EmelieSW skrev 2019-03-05 11:33:02 följande:

Hej!

Har du fått något svar om ägglossningsflytningar dagarna efter mens? Jag har råkat ut för samma några gånger och vet inte anledningen.. Jag har också haft cystor, men vid senaste ultraljudet såg de inget som såg konstigt ut. Har precis haft mens och har nu ägglissningsliknande flytningar. Kommer testa med ägglossningstest från imorgon och se om det blir något utslag.

//Emelie

Nej, jag har inte fått det. Allt ser normalt ut och ägglossningen är kollade med ultraljud och kommer när den "ska", dvs dag 15-16 ungefär. "Det kan vara så", fick jag höra. 
  • EmelieSW

Okej.. ska passa på att fråga nästa vecka också när jag ska göra ultraljud. Håller på med IVF nu. Vill ju att allt ska vara så ok det kan vara inför insättning..

Svar på tråden ÄL-flytningar direkt efter mens