Anonym (Muslim bär inte sjal) skrev 2017-11-08 02:00:15 följande:
Alttså visst kan det bli varmt men det är liksom inte vad det handlar om, när någon som inte kan tänka sig ha sjal ser någon med sjal är det första dom tänker HUR KAN DOM HA SJAL NÄR DET ÄR SÅ VARMT! o visst kan det bli varmt men inte bara för dem som har sjal utan för alla, inte nog med det många som har sjal upplevs inte bli lika varma som dem som inte har sjal eftersom dem har heltäckande kläder till skillnad från icke.sjal.bärande där solen slår direkt mot huden. jag bär inte sjal och svettas ihjääääl när det är typ 23 + mendans en kompis till mig tkr det är helt okej när vi faktiskt gör samma aktivitet.
jag vet inte om jag går utanför ramen för frågan TS ställer men jag känner för o gå lite djupare i ämnet.
En riktigt stark tro på relgion och gud gör så man klarar av värme och allt vad sjal i dagens samhälle innebär!
En tjej som har sjal klarar av värmen därför att hon har sjalen för ett syfte och det är att täcka det mesta av skönheten så hon inte lockar männen till sig så hon inte blir en sexsymbol och inte *synda* lr bidra till att killarna *syndar* så att man minskar riskerna för relationer utanför ett äktenskap och för otrohet. nu kanske någon tänker att det är f*n inte hennes fel om killarna tycker hon är snygg sexig osv osv och det kan man faktiskt tycka för det låter lite orättvisst men tyvärr så är kvinnan född vacker/sexig men killarna inte på samma sätt. klart det finns snygga killar men tjejer reagerar inte som killarna när dem ser en snygg kille och det är så helt av naturen, hur många killar/män blir våldtagna varje år för att dom går lättklädda på gatorna? hur många tjejer blir våldtagna? så det blir TYVÄRR visst hennes fel för killarna dem flesta iaf *kan inte låta bli att titta och fantisera det är liksom medfött* vill ni ha en bekräftelse på detta så finns just nu ett bra exempel /ett tråd ute på familjliv! leta efter ett tråd där Någon ställer en fråga till killarna om hur dem ser på tjejer som går lättklädda Gå in på riktigt och läs killarnas kommentarer då kommer ni förstå vad jag menar :)
sen tycker jag själv som inte har sjal att det är riktigt starkt att ta sånt beslut, det är imponerande vilken vilja dom har som väljer att dölja sin skönhet! för vilken tjej vill inte visa sitt vackra hår och kropp och känna sig snyygg och sexig? det tror jag att alla vill egentligen lr vad tror ni?
Hur tänker du egentligen? Dom flesta människor i det här kalla landet har heltäckande kläder den största delen av året och dom flesta bär liknande typ av kläder oavsett kön. Pga bland annat väder och klädkoder. Det har inget med våldtäkter eller sexighet att göra.