• Jossan98

Öm i underlivet? (Inget för känsliga)

Har fått någon form av utslag/vätskefylld blåsa på klitoris. Det ömmar väldigt, och strålar ut en bit, vilket gör att underlivet är ömt vis varje rörelse. Det kliar inte, och det gör inte direkt ont, utan mer åt väldigt ömt. Haft detta sen i fredags. Vad är detta??

Bild (VARNING, inget för känsliga!!) oi66.tinypic.com/2ibzwc8.jpg

• Svar på tråden Öm i underlivet? (Inget för känsliga)
  • Jossan98

Är det så stötande eller motbjudande med ett underliv, som faktiskt är en kroppsdel som vilken annan, att ingen utav 1635 personer som än så länge läst tråden kunnat kosta på sig att ens ha en susning?

• Anonym (Hmm?)

Har du haft oskyddat sex?

Kan vara kondylom. Eller så är det en finne som satt sig lite märkligt.. hahaha..:D

Gå till en doktor.

• Inget farligt

Jag tycker det ser ut som en finne, den sitter ju på ett dumt ställe och huden där är känslig, vilket kan vara anledningen till att det ömmar. Vänta ut den någon vecka och kontakta vårdcentral om det inte försvunnit

• Jenny Nilsson

Hej,

Jag tycker också då ska gå till doktorn. Säkert ingen fara men när du har obehag och inte riktigt vet vad det är så är det nog bäst att kolla upp det.

• Anonym (råkade läsa)

Tycker det ser ut som en rejält inflammerad talgkörtel bara, även om jag förstår att det blir väldigt ömt när den sitter så dumt till. Jag har själv haft liknande på blygdläpparna och det kan ömma illa bara där.

Min lösning på allt sånt på huden är att badda med alsolsprit (från apotek) och torka ut det (funkar på allt från myggbett till talgkörtlar och mollusker) men nu är detta ett väldigt känsligt område så om du ska testa ta bara en droppe på en tops och sätt på i 5 minuter.

Svider det riktigt rejält då så duscha omedelbart bort spriten försiktigt, med ljummet vatten, och lägg ner projektet.

I annat fall tycker jag du ska uppsöka läkare om det har varit så i en vecka utan förändring.

• Anonym (DrLove)

Som sagt. Inflammerad talgkörtel. Dont worry. Kan vara långdraget men inget farligt. Följ ovanstående råd.

• Anonym (Mela)

Säger som ovan antagligen en talgkörtel... Du kan prova att själv trycka ut varet.

• Anonym (....)

Märkligt att fråga här och lägga ut bild. Finns läkare liksom. Men det där såg ju inte farligt ut alls, lär försvinna av sig själv.

Svar på tråden Öm i underlivet? (Inget för känsliga)