• Angelica77

Finns det nån kur mot MOLLUSKER???

Min son har jättemånga mollusker i ljumskarna, nån på snoppen och i knävecken. Dom har blivit väldigt många fler de senaste månaderna och han kliar ganska mkt på dom.
    Vet att det är ett virus mm som läker av sig självt inom 6 mån till ett par år.

Men det finns ju lindring och bra salvor för det mesta på hälsokost nuförtiden. Så jag tänkte att det kanske är nån kunnig på området som vet nåt om det.

Finns nåt inom hälsokost, naturmedicin som kan ta bort dom lite snabbare??? Det här börjar verkligen bli ett problem för sonen.

• Svar på tråden Finns det nån kur mot MOLLUSKER???
  • bettyboopan

Nope. Inte vad jag vet. De som inte är på de allra känsligaste ställena kan iaf brännas bort hos hudläkaren! Finns också laser-alternativ.

• symaskinen

Min dotter hade mollusker för 2 år sedan. Då fick hon en antibakteriell kräm som heter microcid 1%( det är ju dock ej hälsokost). Vi fick även rådet ( konstigt nog)att mjuka upp dom med ett bad och sedan trycka, klämma och göra livet surt för dom smä rackarna. Och se- det hjälpte. Annas kunde man ju tycka att man skulle låta dom vara. Det är dock viktigt med hygienen, så det inte kommer in smuts innan man tagit på krämen. Hon hade väldigt mycket kring munnen och knävecken.

• Sunshine02

Hört en del skrönor om mollusker men vet inte om det är sanna...

1. Att man kan knyta en sytråd om mollusken så den tillslut inte får näring så den trillar av

2. Pensla nagelack och få samma effekt

OBS!! Vet alltså inte om det fungerar..

• niiina

Min lillasyster hade mollusker som liten. Minns att stora delar av överkroppen var täckta av dom. Mamma fick då ett suveränt tips. Tea tree olja!
    Mamma baddade det på molluskerna ett par gånger om dagen så att de tillslut värkte ut sig själva. De riktigt krälade sig upp ur huden och kvar blev bara som små gropar som läkte igen. Inte smärtsamt alls och jag har för mig att det gick relativt snabbt. Är inte riktigt säker på tiden där men jag tycker absolut då ska prova, och ge dig inte fören de är borta.
    Lycka till!

• Themis

Jag fick det i högstadiet, läkaren hade hål på alla plipparna och sen gick man med bandage och kasslernät runt låren i några dar-sååå attraktivt...

• leamon

Ricinolja har jag hört ska funka bra!! Har dock inte testat själv då jag fick tipset för sent!

• yndra

Okej, jag är väl dum...men vad i hela fridens namn är en mollusk?

• Glassbåten

yndra
    Mollusker är ett virus som ger kliande hudutslag som liknar vårtor eller finnar.

Jag har provat Tea tree oil på sonen utan någon större effekt.

Hoppas på fler tips!

• Angelica77

Oj, då ska jag ila iväg imorgon o köpa det. Hoppas hoppas det funkar!! Tack för tipset.

• Angelica77

Håller på och baddar för fullt 2 ggr dagligen med Tea Tree Oil. Spär ut med några droppar vanlig babyolja då det är i ljumskarna och huden är ju så tunn där. Egentligen ska man inte använda Tea Tree till barn under 12 år men vad sjutton... Han verkar tåla det - inga utslag eller irriterat.

• Jossebell

hmmm min mamma sa att man tar en "piang" och tar bort dem.. det ska väll vara nått instrument som läkare har.

Men att de försvinner tvivlar jag på, min man har haft på halsen sedan vi träffades och de sitter kvar.

• niiina

Du behöver inte oroa dig över tea tree oljan. Det är en mycket bra produkt som inte torkar ut eller skadar huden. Här hemma har vi både tea tree tvål, schampoo och hudkräm. Och detta är speciellt för sonens skull.

• Hondan

Min dotter hade massor av mollusker. På vårdcentralen ordinerade dom en antiseptisk kräm, LHP 1%, receptfri på apoteket. Vi var envisa med den morgon och kväll, och till slut var dom borta.
    Men hennes mollusker var dock aldrig stora som vårtor, utan mer som små plitor, många och kliande.

Svar på tråden Finns det nån kur mot MOLLUSKER???