• Anonym (Halsen)

Svårt att andas

Hej har under en tid haft svårt att andas. Känns som halsen är tjock och luftgångarna trånga. Känns mest svullet vid halsmandlarna och i svalget men enligt doktorn inga förstorade halsmandlar. Gäspar mycket för känns som jag inte får någon luft men ändå inte så att de känns akut. Känns lättare att andas genom näsan. Någon som har någon aning vad det kan vara? Mvh

• Svar på tråden Svårt att andas
  • Marish

Jag skulle rekomendera att ta en allergi test !

Jag hadde samma problem sen kom fram att jag är allergiskt mot dam och kvallster! Slemhindrorna var svullna fick kanppt luft genom näsan! Mandlarna var också väldigt stora! Så en vecka sen har dom operaerat bort ganska stora delar av hallsmandlarna! Det gör jist nu fruktansvärt ont! Groter som en liten barn flera gånger om dan av smärtan! Men jag kan redan andas genom näsan! Som jag knappt kunnde göra innan!

• Anonym (Juni)

Håller med kommentaren ovan det kan mycket väl vara allergisk reaktion som man kan få när som helst i livet, min allergi är pga överkänslighet när jag varit utsatt för mögel i ett års tid och nu reagerar jag på päls, pollen, rök, damm och parfymer.

Testa dig för allergi hos läkare eller ett billigare alternativ köp receptfria allergitabletter på apoteket och se om du känner någon skillnad.

Du kan också behöva astmainhalator om det är ansträngt att andas.

• Marish

Ett pricktest kostar 50 kr i vårdcentralen! Säkraste och snabbaste! Då skriver dom ut medicinen med en gång om det behövs!

Svar på tråden Svårt att andas