• Äldre 8 Nov 19:31
    2826 visningar
    2 svar
    2
    2826

    Revolt

    Hej.. Behöver lufta mina tankar runt tonåringar. Jag har en som fyller 18 snart men för 4 veckor sen stack hon och anmälde oss till socialen för hon ej fick som hon ville.. Hon vill ha mamma för sig själv.. Och varje dag var det bråk hemma. Saken är den att hennes bio pappa har ej funnits i hennes liv sen hon var 5 av olika orsaker.. Nu hitta hon bara fel på mannen jag lever med allt för jag skall skilja mig ???? Skall bli utredning nu då hon är placerad på hvb hem. Enda gången hon hör av sig är när hon vill ha nått. Varför känner jag mig så tom. Som en utvriden disktrasa..

  • Svar på tråden Revolt
  • Anonym (Kvinn­a37)
    Äldre 10 Nov 21:51
    #1

    Varför utredning om hon blir myndig om en månad..? Låt henne bo på HVB till dess, du är en vuxen kvinna som får leva med vem du vill och det måste ditt barn lära sig acceptera, även om man hade önskat att det hade skett tidigare. Ta ett samtal om detta när hon lugnat ner sig, prata vänligt och sansat kring ämnet. Vad hon nu än klagar på så är det ju isf ditt problem. Hoppas det löser sig för er.

  • Äldre 27 Nov 23:44
    #2

    Det är soc som är inne på det med.. För att hon skall få hjälp.. Hon har ett tungt bagage. Men sjukt duktig på att manipulera folk och få en att ha pisse samvete.. Senaste är att dom ringer i dag från boendet och försöker berätta hur hon saknar sin mamma.. Jag fick stålsätta mig.. Vill ej ha med henne att göra just nu för efter alla dessa år är jag mentalt slut. En dag i taget

Svar på tråden Revolt