Vätska i livmodern
Hej,
Vet inte om det är flera som har upplevt detta problem men jag måste få skriva av mig lite.
För nästan 1v sedan var det planerad mens, och den kom som den skulle. Men, fick fruktansvärt ont i hela livmodern (om jag ska förklara värken lite) och kände inom mig att detta var ingen "vanlig mensvärk"! Panik tänkte jag, då jag och sambon försöker bli gravida. Första tanken var, är detta missfall? ???? Tänkte inte så mycket mer på det men mina känslor gick inte att styra, då jag brast ut i gråt samtidigt som vi var på en middag. Herregud tänkte, sansa dig. Men värken släppte inte och nu började jag verkligen fundera på att det kanske är missfall. Efter 5:e dagen med värk (i hela livmodern) tänkte jag att jag måste bli undersökt. Ringer till mottagningen i min kommun, men inga tider förens 3v framåt. Och jag ville gärna ha en kvinnlig läkare då fick jag ställa mig på kö och första tiden var nästa år!!! Jaha vad gör jag nu, åka in akut eller vad? Väntar en dag till och ringer en annan mottagning i grannkommunen, får tid samma dag ???????????? Åker dit blir undersökt, och hon kunde inte se något konstigt. Dock var det lite för mycke vätska kring ena äggstocken. Hon trodde det berodde på att ett ägg hade spruckit. 'Kan bli så vid ägglossning' sa hon. Hon tog lite prover och jag fick vänta i väntrummet ett tag. Går tillbaka in och hon säger nu att det är infektion i livmodern, dvs katarr. Får pencilen, Flagyl, och skall äta dem i 1v. Är det någon mer som haft liknande besvär? Är det helt omöjligt att bli gravid i detta tillstånd?