• Anonym (zzzzz)

Varför är jag så TRÖTT jämnt

Jag är så trött på att vara trött. Jag är trött i huvudet trött i kroppen trött trött trött. Hur mkt jag än sover så vaknar jag aldrig utvilad.
    Jag drömmer mycket på nätterna känns som att det har hänt på riktigt. Kan det bero på det?
    Jag har stilla sittande jobb på dagarna men försöker äta nyttigt häva i mig vitaminer röra på mig måttligt men är ändå så himla trött.
    Har gjort snarktest och tagit vissa prover men det visar ingenting. 

• Svar på tråden Varför är jag så TRÖTT jämnt
  • BossHoss
    Anonym (zzzzz) skrev 2017-11-09 12:16:32 följande:

Jag är så trött på att vara trött. Jag är trött i huvudet trött i kroppen trött trött trött. Hur mkt jag än sover så vaknar jag aldrig utvilad.
    Jag drömmer mycket på nätterna känns som att det har hänt på riktigt. Kan det bero på det?
    Jag har stilla sittande jobb på dagarna men försöker äta nyttigt häva i mig vitaminer röra på mig måttligt men är ändå så himla trött.
    Har gjort snarktest och tagit vissa prover men det visar ingenting. 

Gå och be om att de skall testa din sänka.. har man höga inflamationsvärden i kroppen så kan man känna exakt så, även tecken på utbrändhet
  • Josefinebjork

Hej. Låter som mig för 2 år sedan. Kolla om du har hypotyreos. Det är enkelt för läkarna att ta blodprov bara. Gå och be om det på din vårdcentral! Mvh Josefine

• Anonym (zzzzz)

Tror att de har kollat det men om jag förstått rätt så kan det behövas mätas flera gånger?
    Har haft den tanken också.

• Anonym (J)

Jag är också trött jämt har ME efter många om och men tagit reda på det... batteriet laddas liksom inte.

Men enligt vården ser ju allt så bra ut... på deras tester är jag väl frisk, möjligtvis deprimerad så att läkemedelsföretagen kan tjäna pengar på att skriva ut lyckopiller till mig .... thats NOT the case in reality...

Jag kan säga dig att ngt är fel man ska inte känna sig trött konstant.. om det e utbrändhet, stress, mintokondrieproblem, sköldkörtelproblem, tarmläkage, svårigheter att rensa ut toxiner, borrelia, bartonella, MS, epstain-barr, binjurebarksinsufficiens, mykoplasma ellet något annat av alla olika potentiella orsaker är ngt som ni får luska på....

Du måste nog titta på andra symptom också... om det endast är trötthet kommer det va väldigt svårt att luska ut vad det är.

Sen jag blev sjuk drömmer jag också extremt mkt mer, vaknar under nätterna och är aldrig utvilad. Hade ej så när jag var frisk.

Tänk efter vad är ytterligare symptom, skriv ner.. och försök hålla koll på vad som är aningen udda mot ditt normaltillstånd. Var beredd på att det kan ta ett tag för att få rätt diagnos och att det kan bli mkt feldiagnostiseringar och felbehandlingar av vården under tiden.. stå på dig och lär dig lita på din egen magkänsla.

• Anonym (zzzzz)

anonym (J) jag drömmer också jätte mycket känns som att jag har varit med om det på riktigt. Varje natt. Jag känner mig febrig men ingen feber. Lite ont i leder. Tappar hår. Känner mig ledsen men det beror nog mer på att jag är så trött.

• sebbe420

Det kanske är något med sömnen, att du inte kommer ner i djupsömn eller så. Att du upplever att du drömmer så mycket kan ju tyda på det. När man är i djupsömn drömmer man inte har jag för mig. Du skulle kunna uppsöka en sömnklinik där de mäter hur du sover.

• Anonym (hypotyreos?)
    Anonym (zzzzz) skrev 2017-11-09 12:49:54 följande:

anonym (J) jag drömmer också jätte mycket känns som att jag har varit med om det på riktigt. Varje natt. Jag känner mig febrig men ingen feber. Lite ont i leder. Tappar hår. Känner mig ledsen men det beror nog mer på att jag är så trött.

Trötthet, tappar hår och nedstämdhet - som någon sa ovan - testa om du inte har hypotyreos. Du behöver ta blodprov för att få veta dina värden för TSH, T4 och T3.

Har själv hypotyreos sedan min första graviditet och hade samtliga dessa symptom samt n
    ågra till som till exempel frusenhet, torr hud och trög mage (ofta förstoppad).
  • Anonym (J)
    Anonym (zzzzz) skrev 2017-11-09 12:49:54 följande:

Ja så har jag med.. mina nätter är värsta äventyren det händer så mkt hela natten igenom att man e helt slut när man vaknar.

Angående sebbe420 kommentar så kommer du nog komma till det stadiet av sömnutredningar. Det har jag gjort... jag tyckte personligen inte utredningen var så bra utförd. Men enligt mätaren som inte ens mätte rätt så fick jag iallafall tillräckligt med djupsömn även om nivån inte var helt tillfredsställande.

Och då äter jag redan sömntabletter som gjort min sömn mkt bättre. Men om ngn då ska kommentera att det kan va därför jag drömmer mkt så har jag haft perioder utan sömntabletter där sitiationen är densamma.

För mig gav alltså sömnutredningen mig ingenting precis som det vart med många andra utredningar jag gått igenom som tom visat fel i mina fall... men jag verkar ha haft extremt mkt otur och hoppas att du TS kan få en mkt bättre erfarenhet av vården. Do your thing... alla människor är olika och du kanske får tur att få rätt hjälp.
  • Anonym (zzzzz)

Gjorde en snarkutredning som visade på gränsen till att eventuellt behöva en skena.
    Har tagit prover på sköldkörteln men det visade bra. Vad bra är vet jag inte? och jag vet inte om man eventuellt behöver mäta flera gånger för att se om det är några fel?
    Nu har jag skrivit till vårdcentralen igen. De får gå vidare för jag orkar inte ha det såhär. Jag är mamma och fru och har ett jobb ingenting av det är för mkt. Jag har en 12 åring och en 19 åring så visst att vi har konflikter m.m men det är inte familjen annorlunda med ansvar över flertal barn.
    Min man jobbar mkt men det är en livsstil som vi ska klara av enligt mig. Känner mig inte så stressad. Har ett jobb där jag sitter som ekonomisekreterare på skola älskar mitt jobb och mina jobbarkompisar och min chef. Så där kan problemet inte finnas heller.
    Problemet är att jag inte orkar med någonting snart. Känner mig frustrerad och vill knappt åka hemifrån orkar inte.

Gör det som det ser ut idag men är ständigt helt slut. Har ont i armbågarna fotleder frusen känner mig febrig trött trött trött orkeslös, vill ingenting. Känner mig deppig men har inget att deppa över. Bara att handla, ta hand om tvätt m.m känns som ett jäkla måste och är helt slut.
    När jag städar blir jag svettig. Något är fel.
    Har även gått upp en del i vikt.

• Anonym (zzzzz)

Har mens och är 45 år kan det vara klimakteriet som ger alla dessa symptomer? låter tidigt och konstigt.
    Ger det en extrem trötthet? visseligen har jag nattsvettningar ibland det hade jag aldrig tidigare. Svettningar av det lilla ansträngning det hade jag inte heller tidigare.

• Anonym (zzzzz)

I dag ringde läkaren upp. jag berättade att jag inte mår bättre. ska dit och ta nya prover i veckan.
    Han menade att allt såg bra ut. Inga som helst fel på mig. Men om jag ville så skulle vi ta nya prover.
    Vad i helskutta är det med mig? vill bara ligga ner och vila. Önskar att någon kom och sa du behöver inte jobba på ett år du får bara ligga still och göra det du orkar. Det kan omöjligt vara normalt.
    Förstår inte hur alla värden kan vara så himla bra och samtidigt känna såhär i kroppen.
    Svettig av att städa, andfådd av att gå upp och ner i trappen, stickningar i bland i ena ögat. Ont i armbågarna. Trött orkeslös.
    Kom på mig själv nu när vi var ute och reste att jag fick titta på biljetten sex gånger på kort tid kom varken ihåg tiden då tåget skulle komma eller tågnumret.
    Är jag bara en lat person eller är det något som läkarna inte ser på sina prover

• Anonym (J)

Ja så såg det ut för mig med.. alla värden ( eller de som De bestämmer sig för att ta) var tipptopp också.. ändå lever jag med en fruktansvärd sjukdom. Det där med vårdcentralet och deras test är lite ..." ja vi kör de enklaste och försöker få iväg patienten så fort som möjligt... näääästa... "

Läkare och vårcentralet har inte så hög status och kunskaper som folk verkar tro. Människor lägger sina liv i händerna på ngn som om jag googlade i 5 min skulle jag kunna mer än denne.

Jag har haft med vården att göra i 8 år MYCKET, jag vet , tyvärr, vad jag pratar om.

Om mina trådar är aningen "negativa" så är det för att jag är sjukt besviken på vården och undrar ifall de ens gjort något rätt...

Jag hoppas de skärper till sig för personer som dig.. och andra som behöver vård. Önskar inte ens min värsta fiende att behöva gå igenom det många av oss ME patienter gått igenom.

Hoppas det går bättre för dig och att du kan få den hjälpe du behöver ... att man fort kan lista ut problemet... hoppas det inte tar 3 år för dig att få diagnos.

• Emmacecilia
    Anonym (zzzzz) skrev 2017-11-09 14:08:28 följande:

Gjorde en snarkutredning som visade på gränsen till att eventuellt behöva en skena.

Har tagit prover på sköldkörteln men det visade bra. Vad bra är vet jag inte? och jag vet inte om man eventuellt behöver mäta flera gånger för att se om det är några fel?

Nu har jag skrivit till vårdcentralen igen. De får gå vidare för jag orkar inte ha det såhär. Jag är mamma och fru och har ett jobb ingenting av det är för mkt. Jag har en 12 åring och en 19 åring så visst att vi har konflikter m.m men det är inte familjen annorlunda med ansvar över flertal barn.

Min man jobbar mkt men det är en livsstil som vi ska klara av enligt mig. Känner mig inte så stressad. Har ett jobb där jag sitter som ekonomisekreterare på skola älskar mitt jobb och mina jobbarkompisar och min chef. Så där kan problemet inte finnas heller.

Problemet är att jag inte orkar med någonting snart. Känner mig frustrerad och vill knappt åka hemifrån orkar inte.

Gör det som det ser ut idag men är ständigt helt slut. Har ont i armbågarna fotleder frusen känner mig febrig trött trött trött orkeslös, vill ingenting. Känner mig deppig men har inget att deppa över. Bara att handla, ta hand om tvätt m.m känns som ett jäkla måste och är helt slut.

När jag städar blir jag svettig. Något är fel.

Har även gått upp en del i vikt.

Å det där låter som lite hormonsvaj, på väg in i klimakteriet. Läs denna blogg och testa progesteronsalvan hon skriver om. Du kommer förhoppningsvis att må lika bra som jag gjorde när jag testade! Men du behöver läsa på lite först.

hormoni.se/author/wpadmin/

Vill ge dig en jättekram som stöd också, du kanska skulle må bra av en samtalskontakt också och se över din livssituation en smula så att du inte har för mycket ansvar och plikter. Bara ett råd.
  • Anonym (zzzzz)

I går upptäckte min man ett stort brett blåmärke på sidan dvs i mellan rygg och mage. Finns inga möjligheter att jag kan ha gått emot något där utan att veta om det själv.
    Blåmärket hade röda prickar i och bredvid.
    I morgon ska jag återigen ta blodprov hoppas jag om jag hinner innan jobbet.
    Blir snart galen. Tror inte att det kan vara klimakteriet. 

• Anonym (zzzzz)

Tsh värde 0.99

trombocyter 407

leukolyter ökat från 6.1 till 8.2

hb ökat från 130 till 145

få se vad de säger förmodligen normalt

Svar på tråden Varför är jag så TRÖTT jämnt