• Lijnah120

Hur få honom att somna själv??

Tips och råd mottages tacksamt

Vi har en kille på snart 6 månader. Han ammas men tar flaskan. På nätterna samsover vi då det funkat bäst. På kvällarna när han ska sova - ammas han i sängen sen lyfter jag över honom till hans säng - där han inte sover allt för länge ( ca 2 timmar) innan han vaknar. Då lyfter jag över honom till våran säng och ammar igen så han somnar. Ibland lyfter jag över honom till hans säng när han somnar men ibland sover vi så hela natten.

När han vaknar på nätterna så söker han efter bröstet.

Nu ska jag på julbord om 2 veckor och hans pappa ska ha honom. Jag är barnsligt orolig över hur bebis kommer att reagera när han inte får tutten eller sova bredvid mig som han är van vid.

Det värsta som kan hända är ju att han skriker men det känns ju jobbigt ändå.

Snälla kom med tips hur jag ska göra. Helst av allt hade jag ju velat att han sov hela natten från det att han somnar men det gör han ju inte. Tips på hur  jag får honom att göra det?

• Svar på tråden Hur få honom att somna själv??
  • Anna60

Kanske alternera redan nu med flaska? Och börja vänja honom att sova bredvid pappa? Oftast är det dessutom lättare när inte mamma ens är i närheten.

Svar på tråden Hur få honom att somna själv??