Paranoid i en relation?
Jag blev ihop med min flickvän för 2 veckor sedan och sedan dess så har vi skrivit mycket till varandra varje dag och vi har även umgåtts hos henne ett antal gånger. När vi inte ungås så mår jag alltid dåligt eftersom jag har en känsla av att hon chattar eller flirtar med andra killar och jag känner också att det finns större konkurrens och att hon kanske är lättpåverkad av andra killar.
Sedan antar jag att det finns lite hjärnspöken inom mig som säger att jag inte duger för henne eftersom hon är för snygg eller att det finns killar som ser bättre ut än mig som säkert skulle vilja sätta tänderna i henne.
Jag går runt och är jätte orolig hela tiden och eftersom varken hon eller jag är erfarna i relationer så vet jag inte om detta är naturligt eller inte, jag kan gå in på Snapchat och se att hon är inloggad och skriver med andra utan att skriva till mig, vilket bygger upp oroligheter inom mig, jag kan även se att hon gillar andra killars bilder på Instagram som då säger mig att hon kanske gillar honom mer än mig? Hon är också inne på sajten där vi träffades och skriver med andra killer vilket främst är varför jag känner mig så orolig, däremot är hon bloggad där väldigt sällan.
Är detta bara hjärnspöken eller finns det en chans att det finns andra killar hon intresserar sig för även fast vi umgås och skriver med varandra på kärleksfulla sätt? Det är nästan som att jag känner mig avundsjuk för att andra killar får hennes uppmärksamhet men inte jag. Vad säger ni?